اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی فرماندار همدان خبر داد

افزایش 6 هزار نفری ظرفیت طرح هجرت 3 در همدان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار همدان از افزایش 6 هزار نفری ظرفیت طرح هجرت 3 در همدان در سال جاری خبر داد.

افزایش 6 هزار نفری ظرفیت طرح هجرت 3 در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در ستاد پشتیبانی از طرح اردوهای هجرت 3، با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اردوهای هجرت 3 فرصت مغتنمی برای اجرایی کردن این شعار رهبری در عرصه‌های کار و فعالیت جهادی و توسعه آن است.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی نیروی کار در طرح اردوهای هجرت 3، عنوان کرد: اگر بخواهیم پتانسیل‌های موجود در استان را به فعلیت برسانیم باید بستر ورود نیروهای متخصص و متعهد را ساماندهی کرده و بستر مناسبی برای این مهم فراهم شود.

معاون عمرانی فرماندار همدان دانش‌آموزان را پتانسیل‌ بسیار خوبی در زمینه اجرای طرح هجرت 3 قلمداد کرد و افزود: ماده 147 قانون اساسی، مجموعه بسیج سازندگی را به عنوان دستگاه اجرایی معرفی کرده که بر این اساس نیز می‌تواند وارد عرصه‌های اجرایی شود که با این وصف مسئولان شهرستانی باید ابزار لازم را در این زمینه در اختیار بسیج سازندگی قرار دهند.

وی با اشاره به نقش مردم در سازندگی کشور در عرصه‌های مختلف بیان کرد: امروز نیز بسیج سازندگی با سهیم کردن مردم و اقشار مختلف جامعه در امر توسعه و سازندگی کشور، همگامی مؤثری را ایجاد کرده‌اند که نتایج گرانسنگی در بر دارد چرا که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.

محمدی با بیان اینکه طرح هجرت 3 زمینه‌ساز شکوفایی استعداد بسیاری از جوانان است، عنوان کرد: این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد شادی و نشاط بین شرکت‌کنندگان طرح است چرا که منجر به ارائه خدمات ارزنده‌ای برای عمران و آبادی کشور نیز می‌شود.

وی مهمترین اثربخشی طرح هجرت 3 را تربیت جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف خدماتی، بهداشتی، درمانی، علمی و ... دانست و گفت: در این راستا دستگاه‌های مختلف می‌توانند دخیل باشند که بر این اساس باید پارامترهای مربوط به حوزه کاری خود را در اجرایی کردن این طرح مورد توجه قرار دهند.

معاون عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه در طرح هجرت 3 سال جاری در همدان 30 هزار نفرروز انجام می‌شود، گفت: بیشترین تأکید در این زمینه در کار جهادی در بخش کشاورزی است چرا که از محورهای اصلی توسعه کشور نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع ابلاغ اعتبارات به طرح اردوهای جهادی 3 باید از طریق استانداری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ اعتبارات می‌توان با دست باز برنامه‌ریزی‌های مورد توجه را انجام داد که در این راستا نیز شهرداری‌ها می‌توانند فضای بسیار مناسبی را ایجاد کنند.

محمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته 287 هزار و 721 نفرروز در اردوهای طرح هجرت 3 شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: این ظرفیت در سال جاری 6 هزار نفر رشد داشته است تا فضای مناسب‌تری برای تحقق در همدان داشته باشد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول