اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

مهمترین اثربخشی طرح هجرت سازندگی تربیت جوانان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: مهمترین اثربخشی طرح هجرت سازندگی تربیت جوانان آینده کشور است.

مهمترین اثربخشی طرح هجرت سازندگی تربیت جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید خراسانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی استان مرکزی اظهار داشت: امروز آماده کردن فضای کشور برای حضور جوانان در سازندگی و محرومیت‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه طرح بسیج سازندگی یک طرح ملی بوده و الزامی به بسیجی بودن افراد شرکت‌کننده در آن نیست تصریح کرد: 7 سال از اجرای طرح بسیج سازندگی در کشور سپری می‌شود و برای اینکه دختران و پسران بتوانند در این عرصه مهم شرکت کنند سازندگی را فقط عمرانی تعریف نکردیم و امروز بیش از 300 نوع عرصه توسط دستگاه‌ها به این طرح واگذار شده که جوانان حضوری تاثیرگذار در آن داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب از اجرای این طرح طی سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته با همکاری خوب دستگاه‌ها 12 هزار و 100 مدرسه در اختیار طرح قرار گرفت که 350 هزار نفر از دانش‌آموزان و 6 هزار نفر از فرهنگیان بسیجی در مرمت و زیباسازی این مدارس شرکت کردند.

خراسانی افزود: همچنین با همکاری علوم پزشکی 9 هزار تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام شده و نیز 970 مسجد مرمت، زیباسازی، بازسازی، تکمیل و احداث شده است.

وی از برگزاری 18 هزار و 600 کلاس جبرانی به همت فرهنگیان بسیجی طی سال گذشته خبر داد و خاطر نشان ساخت: 350 هزار نفر از دانش‌آموزان محروم سراسر کشور با شرکت در این کلاس‌ها از آموزش‌های رایگان برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با همت جهادگران بیش از 3 هزار و 880 پروژه عمرانی کوچک در دورترین نقاط محروم این کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اجرای طرح سازندگی را فرصت بسیار مناسبی برای تربیت مدیران فردای انقلاب دانست و گفت: متاسفانه ما در کشور به دنبال درمان آسیب‌ها هستیم، اجازه می‌دهیم جوانان مبتلا شوند سپس جهت درمان هزینه می‌کنیم.

وی افزود: جوانان ما بهترین جوانان دنیا هستند اگر نگاه به موضوع سازندگی را به نگاه تربیتی تغییر دهیم طرح بسیج سازندگی پیشگیرانه‌ترین طرح تربیتی در حوزه جوانان است که بیش از 500 هزار نفر را به راحتی می‌تواند در طرح‌های بسیج و آموزش و پرورش زیر پوشش قرار دهد.

خراسانی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها نباید نگاه هزینه‌ای به این طرح داشته باشند گفت: 14 توافق‌نامه در سطح ملی با وزارتخانه‌ها به منظور اجرای این طرح به امضا رسیده است که امید می‌رود شاهد مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌ها در اجرای این طرح باشیم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول