اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین:

50 هزار نفر روزدانش‌آموز در طرح هجرت 3 شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین گفت: بیش از 50 هزار نفر روزدانش‌آموز در فصل تابستان سال جاری در طرح هجرت 3 بسیج سازندگی با هدف توسعه و آبادانی روستاها شرکت می‌کنند.

50 هزار نفر روزدانش‌آموز در طرح هجرت 3 شرکت می‌کنند

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سال گذشته 40 هزار نفر روز دانش‌آموز در طرح هجرت 3 بسیج سازندگی و در زمینه زیباسازی مدارس شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود حداقل بیش از 50 هزار نفر روزدانش‌آموز در سال جاری در این طرح شرکت کنند.

وی افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی‌ دقیق و منسجم مسئولان طرح هجرت 3، تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح از 50 هزار نفرروز ارتقا ‌می‌یابد.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین بیان کرد: دانش‌آموزان در اردوهای طرح هجرت 3، چهار ساعت از روز را فعالیت‌های بازسازی و مرمت مدارس انجام می‌دهند و سه ساعت دیگر را نیز مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزشی، تقویتی و جبرانی از فعالیت‌های طرح هجرت 3 است، اضافه کرد: بهسازی، مرمت، زیباسازی، لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی سقف، میز، نیمکت، صندلی، درب و پنجره کلاس‌ها، طراحی و نقاشی، شعارنویسی دیوارها و تعمیرات جزئی مدارس از فعالیت‌های دیگر بسیج سازندگی در طرح هجرت 3 است.

وی بیان کرد: تعداد 40 هزار نفرروز دانش‌آموز در فعالیت‌های فرهنگی طرح هجرت 3 بسیج سازندگی در سال گذشته شرکت کردند.

جوانان نقش بسزایی در آبادانی مناطق محروم دارند

حبیبی استقبال دانش‌آموزان از طرح هجرت 3 بسیج سازندگی را چشم‌گیر دانست و گفت: هر ساله استقبال دانش‌آموزان از این طرح افزایش می‌یابد که این نشان‌دهنده حضور جوانان در عرصه توسعه و آبادانی مناطق محروم روستاها است.

وی با بیان اینکه بیشتر دانش‌آموزان مدارس دبیرستانی در این طرح شرکت می‌کنند، گفت: دانش‌آموزان شهر قزوین با توجه به وسعت و جمعیت شهری نسبت به شهرستان‌ها بیشتر در این طرح حضور دارند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح هجرت 3 نقش بسزایی در محرومیت‌زدایی و توسعه سازندگی ایران اسلامی دارد، تأکید کرد: دانش‌آموزان در روستاها به ساخت و ساز خانه‌های محرومان و توزیع بسته‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) به نیازمندان و محرومان کمک می‌کنند تا این اقدامات سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول