اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رسانه‌های دنیا اجازه دهند

عالمان متخصص اسلام، دیدگاه‌های صحیح دین را به بشریت معرفی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری گفت: بهتر است رسانه‌های خبری دنیا اجازه دهند که عالمان متخصص اسلام، دیدگاه‌های صحیح این دین را که از قرآن و کلمات پیامبر اکرم (ص) برداشت می‌شود به بشریت معرفی کنند.

عالمان متخصص اسلام، دیدگاه‌های صحیح دین را به بشریت معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از دفتر نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی در موضع‌گیری نسبت به اهانت به ساحت مقدس امام هادی (ع) در نماز جمعه این هفته هامبورگ با اشاره به برخی اظهار نظرهای نادرستی که درباره اسلام صورت می‌گیرد، اظهار کرد: گاهی از اوقات اظهار نظرهای نادرستی از طرف افراد و گروه‌های مختلف در رابطه با اسلام شنیده می‌شود که هیچ‌گونه سنخیتی با اسلام ناب و حقیقی ندارد و در این راستا عده‌ای اسلام را به عنوان دین خشونت معرفی می‌کنند در حالی که اسلام، دین رأفت و محبت است.

وی افزود: اسلام با هر گونه خشونت و ترور و ایجاد رعب و وحشت در جامعه مخالف است و علمای بزرگ اسلام نیز شامل شیعه و سنی با حرکت‌های خشونت‌آمیزی که گاهی از طرف افرادی ناآگاه و به نام اسلام اتفاق می‌افتد مخالف هستند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، ادامه داد: ما بر اساس آموزه‌های نورانی و مقدس اسلام  مسئله اهانت به مقدسات هر دینی را به شدت محکوم کرده و با آن مخالفیم.

وی درباره سابقه‌دار بودن این نوع نسبت‌ها گفت: در گذشته نیز به گونه‌ای دیگر چنین نسبت‌هایی به اسلام داده می‌شد و بر همین اساس برخی اسلام را ظاهری و فردی می‌دانستند بدون آن که به جنبه‌های باطنی و اجتماعی آن توجه داشته باشند و حال آنکه با مرور اجمالی آیات قرآن کریم جامعیت اسلام نسبت به مسائل فکری و عقیدتی، اخلاقی و عملی، فردی و اجتماعی، عقلی و شهودی به دست می‌آید.

رمضانی بیان کرد: بهتر است رسانه‌های خبری دنیا اجازه دهند که عالمان متخصص اسلام، دیدگاه‌های صحیح اسلام را که از قرآن و کلمات پیامبر اکرم (ص) و اولیای الهی برداشت می‌شود را به بشریت معرفی کنند.

وی با بیان اینکه اسلام دین عدالت، محبت، عقلانیت، امنیت و معنویت است، در باره عدالت قضایی که از ابعاد عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: با مطالعه سخنان و بررسی سیره حضرت امام علی(ع) به ویژه در چند سال حکومت‌داری آن حضرت به این نکته برجسته زندگی ایشان پی می‌بریم که علی (ع) برای عدالت و قضاوت عادلانه اهمیت بسیار زیادی قائل بودند به گونه‌ای که امروزه نماد عدالت‌خواهی در جهان مطرح هستند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، اضافه کرد: برخی از دانشمندان مسیحی نیز به این نماد اعتراف کرده و حتی آقای «جرج جرداق» کتابی به نام «امام علی صدای عدالت انسانی» می‌نویسد که مناسب است این کتاب مورد مطالعه تمام مسلمانان و مسیحیان قرار گیرد و حضرت علی (ع) هرگز اجازه نمی‌داد که به کسی کوچک‌ترین ظلمی وارد شود بلکه شهادت آن حضرت نیز به خاطر شدت عدل او بوده است.

وی با بیان اینکه عدالت چهره زیبای دفاع از مظلوم و مستضعف و مستمند است، ابراز کرد: به واسطه تحقق عدالت است که ظالم و ستمگر هیچ جایگاهی در جامعه ندارند.

رمضانی افزود: بدون تردید این نوع اظهار نظرهای نادرست و یا افراطی و تفریطی بوده و یا ناشی از جهل و نادانی نسبت به منابع اصیل اسلام است که بدون توجه به آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) مطالبی را به اسلام نسبت می‌دهند و یا آنکه پشت‌پرده این‌نوع اظهار نظرها عده‌ای در صدد هستند که با اسلام به عنوان یک دین الهی و آسمانی مبارزه کنند و حال آنکه با نورانیتی که در احکام اسلام وجود دارد هیچ‌گاه به هدف خود نمی‌رسند.

انتهای پیام/ع30/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول