اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محکومیت اهانت به ساحت مقدس امام هادی (ع)

عزاداران امام هادی (ع) رشت تجمع کردند

خبرگزاری فارس: مراسم ویژه عزاداری امام هادی (ع) به مناسبت سالروز شهادت این امام همام با تجمع عزاداران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس ایشان در بقاع متبرکه رشت برگزار شد.

عزاداران امام هادی (ع) رشت تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) صبح امروز مراسم ویژه عزاداری این امام همام در بقعه‌های این شهرستان برگزار شد.

عزاداران در دسته‌های مختلف عزاداری اهانت به ساحت مقدس امام هادی (ع) را محکوم کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت در جریان برگزاری مراسم عزاداری امام هادی (ع) اظهار کرد: به دنبال اهانت به ساحت مقدس امام هادی (ع) ویژه برنامه‌های عزاداری این امام همام در 20 بقعه شهرستان رشت به اجرا درآمد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، هدف از برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری امام هادی (ع) را تبیین ابعاد وجودی و شخصیتی امام دهم شیعیان عنوان کرد و افزود: زدودن فضای غربت اهل بیت (ع) به ویژه امام هادی (ع) در سالروز در شهادت آن حضرت از جمله اهداف دیگر ویژه برنامه‌های این روز است.

وی، برنامه‌های عزاداری امام هادی (ع) را در بقعه‌های شاخص شهرستان نظیر امامزاده هاشم، خواهر امام رضا (ع) و... دیگر بقاع رشت ذکر کرد و استقبال مردم در مراسم عزاداری را نشانه علاقه‌مندی آنها به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست.

این مسئول، امام هادی (ع) را مظلوم‌ترین امام در بین شیعیان خواند و تصریح کرد: امام هادی (ع) برای معرفی سیمای تابناک اسلام جلسات متعددی را برای بحث پیرامون مسائل مختلف عقیدتی، فکری و اجتماعی برگزار می‌کرد و به پرسش‌ها و شبهات پاسخ می‌داد.

وی زمان شهادت امام هادی (ع) را در سوم رجب سال 254 هجری قمری بر اثر مسمومیت ذکر کرد.

از احادیث حضرت امام هادی (ع) است که فرمود: خداوند دنیا را سراى امتحان و آزمایش ساخته و آخرت را سراى رسیدگى قرار داده است و بلاى دنیا را وسیله ثواب آخرت و ثواب آخرت را عوض بلاى دنیا قرار داده است.

امام هادى (ع ) به کسى که در ستایش از ایشان افراط کرده بود فرمود: از این کار خوددارى کن که تملق بسیار بدگمانى به بار مى‌آورد و اگر برادر مومنت مورد اعتماد تو واقع شد از تملق او دست بردار و حسن نیت نشان ده.

حسد نیکویی‌ها را نابود می‌کند، بخل ناپسندترین خلق و خوى است، نارضایتى پدر و مادر کم توانى را به دنبال دارد و آدمى را به ذلت مى‌کشاند، افسوس کوتاهى کارهاى گذشته را با تلاش در آینده جبران کنید و... از سخنان گهربار امام هادی (ع) بوده که در احادیث آمده است.

ا‌نتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول