اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

امام هادی(ع) برای نشر اسلام اقدامات ارزشمندی انجام داد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: امام هادی(ع) برای نشر احکام اسلامی اقدامات ارزشمندی انجام داد.

امام هادی(ع) برای نشر اسلام اقدامات ارزشمندی انجام داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلماس اظهار داشت: بر هم خوردن معادلات جهانی یکی از دستاوردهای حماسه سوم خرداد است چرا که دشمنان بعد از شکست در جنگ با ایران به دنبال تجزیه ایران بودند و تمام نقشه‌های حین جنگ و بعد از جنگ دشمنان با محوریت عراق نقش بر آب شد.

این مسئول تحلیل بعثی‌ها در اجرای عملیات آزادسازی خرمشهر را اشتباه عنوان و تصریح کرد: ایرانی‌ها به برکت نعمت ولایت، جنگ و انقلابشان را اداره کردند.

موسوی ادامه داد: آزادی خرمشهر نشان داد ایمان به خدا و اراده محکم بر همه سلاح‌ها پیروز است و این پیروزی بزرگ به همه ثابت کرد که خون بر شمشیر و همه سلاح‌های آتشین، سلاح‌های گرم و سرد و سخت و نرم پیروز است.

امام جمعه سلماس گفت: آزادی خرمشهر به جهانیان ثابت کرد که همه دنیای کفر، الحاد و استکبار با تمام امکانات مادی خود در یک طرف و ایمان و اعتقاد به خدا و عشق به شهادت با دست‌های خالی در سوی دیگر، پیروزی اسلام را در پی خواهد داشت.

این مسئول یادآوری کرد: خرمشهر آزاد شد، زیرا جوانان ما برای اجرای فرمان ولایت سر از پا نمی‌شناختند و فرمان او را برگرفته از فرمان الهی می‌دانستند و آن‌ها برای اجرای فرمان الهی پا به میدان جهاد گذاشتند.‌

‌موسوی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (ع) اظهار داشت: متوکل خیلی تلاش کرد تا امام هادی(ع) را از میان بردارد ولی بهانه‌ای نمی‌یافت و امام علی النقی (ع) با وجود فشارهای بسیار و محدودیت‌هایی که داشت برای نشر احکام اسلام، آموزش، پرورش و معرفی مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب شایسته اقدامات ارزشمندی انجام داد.

امام جمعه سلماس خاطرنشان کرد: امام دهم، حضرت هادی (ع ) در سال 254هجری به وسیله زهر توسط معتمد عباسی به شهادت رسید و در سامرا در خانه‌ای که تنها فقط فرزندش امام حسن عسکری بر بالین او بود،مدفون شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول