اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

اهانت‌ به اهل‌بیت نشانه عصبانیت دشمنان از تأثیرگذاری خاندان وحی است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهانت‌های امروز نسبت به اهل‌بیت(ع) نشانه عصبانیت دشمنان از تأثیرگذاری خاندان وحی است.

اهانت‌ به اهل‌بیت نشانه عصبانیت دشمنان از تأثیرگذاری خاندان وحی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان که در موسسه نشر معارف اهل‌بیت(ع) برگزار شد، به اهانت‌های آشکار نسبت به خاندان عصمت و طهارت اشاره کرد و اظهار داشت: اهانت‌های امروز نسبت به اهل‌بیت(ع) نشانه عصبانیت دشمنان از تأثیرگذاری خاندان وحی است.

وی با بیان اینکه اصفهان و عالمان اصفهانی در رشد علوم و معنویت در ادوار مختلف تاریخ نقش تأثیرگذاری داشته‌اند، افزود: این شهر علمای بسیاری را در خود پرورش داده است که از پرورش راغب‌اصفهانی را در این شهر شاهد بزرگان هستیم تا هاتف‌اصفهانی که صاحب زیباترین ترجیع‌بند عرفانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به 14 شخصیت تجلیل شده در همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: این شخصیت‌ها در رشته‌های شعر، فلسفه، ادبیات، حکمت و حدیث سرآمد روزگار خود بودند و حکمت و شریعت را با هم تلفیق کردند.

وی به سیره ائمه اطهار(ع) در عرصه تجلیل از دانشمندان و تلاشگران عرصه علوم الهی اشاره کرد و گفت: این‌گونه همایش‌ها نیز از این منظر مقدس است که در ادامه احیای سیره اهل‌بیت طاهرین(ع) است.

حسینی ادامه داد: ائمه(ع) خود اهل علم و فضل بودند و جامعه را به علم و تقلید از عالمان دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به آثار ارائه شده و ماندگار از سوی علمای اصفهان یادآور شد: کتابی هم‌چون مفردات راغب، امروزه به عنوان مرجع علمی و ادبی برای پژوهشگران به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل ماندگاری آثار این علما بهره‌گیری از هنر در تألیفاتشان بوده و امروز هم برای انتقال این مفاهیم به نسل‌های جوان جامعه باید از هنر استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مرکزیت علمی اصفهان در دوره صفویه گفت: بزرگانی هم‌چون محقق کرکی و شیخ‌ بهایی از شهرهای دیگر در اصفهان حاضر شدند و به ترویج علوم اهل‌بیت(ع) پرداختند.

وی با بیان اینکه اصفهان مرکز تربیت رجال انقلابی هم‌چون آیت‌الله مدرس و شهید بهشتی است، ادامه داد: اصفهان امروز، شخصیتی هم‌چون حضرت آیت‌الله مظاهری را در مهد خود پرورش می‌دهد.

حسینی تاکید کرد: تاریخ نشان می‌دهد هر چند در حوزه علمیه اصفهان فراز و فرودهایی وجود داشته اما هیچ ‌گاه خالی از نخبگان علمی نبوده است.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول