اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

اهل سنت نیز به امام هادی (ع) ارادت دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: علاوه بر شیعیان، اهل سنت نیز به امام علی‏النقی (ع) ارادت ویژه‏ای دارند.

اهل سنت نیز به امام هادی (ع) ارادت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی و دشمن‏شکن نماز جمعه این هفته رودهن که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ماه رجب، شیعه در شهر سامرا و سایر نقاط کشور عراق هرگز ساکن نیست.

وی ادامه داد: در این ایام و به دلیل ارادت خاص شیعه و حتی اهل سنت به امام هادی (ع) کاروان‏های متعددی از نقاط مختلف عراق و سایر نقاط جهان به این شهر مشرف می‏شوند.

توسلی با اشاره به گوشه‏ای از ظلم حکام آن زمان به حضرت علی‏النقی (ع) یادآور شد: در آن دوران سیاه و تاریک، متوکل عباسی برای جدایی آن حضرت از شیعیان به حفر دالانی بیش از 6 کیلومتر مبادرت ورزید.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: در این دالان طولانی تنها چند حفره برای تنفس آن حضرت در نظر گرفته شده و شب و روز برای ایشان یکسان بود.

 

* استغفار از گناهان و نماز؛ 2 برآیند ماه رجب

استغفار از گناهان و توبه برای لغزش‏های کوچک و بزرگ و همچنین اقامه نماز دو برآیند مهم ماه رجب مورد تأکید امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی بود.

وی تصریح کرد: باید در روزهای پربرکت رجب، با توجه به فرامین ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین به ادعیّه و اقامه نمازهای مستحب نیز پرداخت.

توسلی اضافه کرد: در مجموع، پرداختن به هشت دعای مختلف و پرمعنی در ایام ماه رجب به مؤمنان توصیه می‏شود.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: نکته حائز اهمیت در دعاهای ماه رجب، شیرینی و حلاوت آن است.

وی با اشاره به فرازهایی از دعاهای ماه رجب خاطرنشان کرد: در یکی از دعاهای ماه رجب می‏خوانیم که "ای خدایی که برطرف‏کننده همه حاجات ما هستی ...".

توسلی ادامه داد: از جمله تفاسیری که درباره این دعا می‏توان پرداخت، لزوم درخواست مطالبات بندگان از درگاه باری تعالی است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی اضافه کرد: اگر بنده‏ای از مخلوقات خداوند برای کسب حاجات خود نزد غیر از خدا نیاز آورد، بدون شک شرم‏ساری به خانه او خواهد آمد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول