اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی:

اهانت به ساحت ائمه نشان از اسلام‌هراسی آنان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: اهانت به ساحت ائمه نشان از اسلام‌هراسی آنان است.

اهانت به ساحت ائمه نشان از اسلام‌هراسی آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ حجت‌السلام حجت گنابادی‌نژاد، صبح امروز در اما‌م‌زاده سیدمحمد با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس امام هادی(ع)، گفت: دشمنان اسلام و ائمه از گذشته و در دوران امامت ایشان تا عصر پیچیده امروز با هزینه و تلاش سعی در مخدوش کردن چهره این امام بزرگورار دارند و این نشان دهنده ترس آنان از اسلام است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌‌رضوی با اشاره به فرارسیدن شهادت امام ‌هادی(ع) با بیان اینکه دوران امامت امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) با سایر امامان متفاوت بود، گفت: خلفای عباسی در دوران امامت امام هادی(ع) در ظاهر از علم و دانشمندان حمایت می‌کردند اما در حقیقت به دنبال ایجاد چالش در مسیر معارف الهی و اهل‌بیت بودند.

گنابادی‌نژاد اظهار داشت: زمان امامت امام هادی(ع) دیگر زمان کربلا و جهاد نبود بلکه عصر علم و دانش بود که امام هادی(ع) با درایت، سازماندهی و اعزام سفیران متعهد، نهضت جامع الهی را در تمام جهان فراگیر کرد.

وی با بیان اینکه جذبه و حقانیت ائمه در طول تاریخ وجود داشته است و خواهد داشت، گفت: خلفای عباسی با احساس خطر از جانب امام هادی(ع) حتی در دوران طفولیت ایشان، سعی داشتند با تعلیم این امام بزرگوار توسط دانشمندان خود، ترویج تعالیم الهی را تحت کنترل خود درآورند اما این دانشمندان خلفای عباسی بودند که تحت تاثیر علم و دانش امام هادی قرار گرفتند چرا که ایشان بزرگ‌ترین دانشمند عصر خود بودند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی در ادامه با بیان اینکه ترس از خدا سبب انجام درست کارها می‌شود، اظهار کرد:‌ وقتی کارکنان اداره اوقاف ترس از خدا داشته باشند در انجام کارهای خود دقت می‌کنند و آن را به درستی انجام می‌دهند.

گنابادی‌نژاد با مهم شمردن نیت وقف گفت: درست عمل شدن نیت و عمل واقفان، سبب اعتماد مردم به اداره اوقاف و وقف جدید در جریان سرمایه می‌شود.

وی در ادامه گفت: زمانی که انسان با خداوند مانوس باشد از مردم وحشت دارد و این بدان معنی است که وقتی انسان به خدا دلبسته می‌شود دیگر دلبسته مردم نیست.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی با اشاره به کشتار آمریکا در افغانستان،‌ عراق، فلسطین، بحرین و سایر کشورها اظهار کرد: جنبش وال‌استریت در غرب و بیداری اسلامی در شرق با شعار آزادی و سرمایه‌داری نتوانستند مردم خود را راضی نگه دارند و با چالش مواجه شدند.

گنابادی‌ن‍ژاد در ادامه با بیان اینکه شاه و رژیم شاهنشاهی ایران که نه سعی در جلب رضایت مردم داشتند و نه خدا، به بیراهه رفتند و مورد غضب خدا قرار گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: امام خمینی 8 سال از 10 سال دوران رهبری، درگیر جنگ بودند، ایشان در پی رضایت خدا و مردم برای این ملت شهید داد و مردم نیز با این رهبر بزرگ در طول این سال‌ها همراه و هم‌رزم بودند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی از امامان جمعه در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه خواست که به بیان فضائل و زندگی امام هادی(ع) بپردازند و اظهار امیدواری کرد که مراسم عزاداری این امام بزرگوار به صورت فراگیر در سطح استان برگزار شود.

در پایان این مراسم به بیان برنامه‌های اداره اوقاف در شهادت امام هادی(ع) در سطح شهر مشهد و شهرستان‌های خراسان‌رضوی پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی در ارتباط با مراسم عزاداری امام هادی(ع) در استان گفت: بر این اساس این مراسم به صورت هماهنگ در سراسر استان خراسان‌رضوی در 76 بقعه مبارکه برگزار می‌شود.

وی برگزاری شب شعر در چهار شهرستان استان و در امام‌زاده سیدمحمد مشهد،‌ امام‌زاده یاسر و ناصر در طرقبه شاندیز، نیشابور و کاشمر را از دیگر برنامه‌های مراسم امام هادی(ع) عنوان کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول