اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

پرچم سیاه سوگواری امام‌ هادی (ع) پاسخ به دشمنان اهل بیت است

خبرگزاری فارس: گفت: مسلمانان با برافراشتن پرچم سیاه، مراسم سوگواری امام‌ هادی (ع) را پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌کنند تا دشمنان کوردل به شکست خود پی ببرند.

پرچم سیاه سوگواری امام‌ هادی (ع) پاسخ به دشمنان اهل بیت است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در روز شهادت امام هادی (ع)، مسلمانان و دوستداران اهل‌ بیت (ع) در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها مراسم عزاداری برگزار می‌کنند که این مهم نشان‌دهنده عشق و علاقه عمیق مسلمانان ایران به اهل‌ بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) فرهنگ سرخ عاشورا را در جامعه اسلامی نهادینه کرده است، افزود: در طول زندگی همه امامان از جمله امام رضا (ع) و امام هادی (ع) برای شهادت امام‌ حسین(ع) مراسم‌های سوگواری در ماه محرم برگزار می‌کردند و این بزرگواران در احادیث متعدد خود عنوان کردند که هر کجا روضه برقرار شد، روضه جدم امام حسین (ع) را بخوانید و در سوگ این مصیبت گریه کنید.

نظری ادامه داد: مجالس عزاداری امام هادی (ع) در جامعه اسلامی ایران کم‌رنگ نیست ولی باید بیشتر تلاش کرد تا در شهادت اهل‌ بیت(ع) مراسم‌های عزاداری‌ دسته‌جمعی با شکوهی برگزار شود تا دشمنان فکر نکنند که شیعیان فقط به امام حسین (ع) توجه می‌کنند، در صورتی که عشق و علاقه شیعیان و دوستداران ائمه‌ اطهار (ع) به اهل‌ بیت(ع)، برابر است.

این مقام مسئول ابراز کرد: صدا و سیما با اجرای مراسم سوگواری امام‌ هادی (ع) پرچم سیاه مردم ایران را به جهانیان نشان می‌دهد تا جواب محکمی به دشمنان داده باشد.

بیداری کشورهای اسلامی الهام گرفته از افکار مبارزات امام هادی (ع)

نظری با بیان اینکه مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس از افکار و خط مبارزاتی امام هادی (ع) الگوبرداری کردند، ابراز کرد: اکنون بیداری کشورهای اسلامی منطقه الهام گرفته از خط فکری مبارزاتی و انقلابی این امام رئوف است تا در برابر حاکمان ظالم کشورشان به پیروزی برسند.

وی ادامه داد: بیداری مسیحیان در اروپا و بیداری مردم در آمریکا و آمریکای لاتین مدیون عقاید و افکار مبارزاتی امام هادی (ع) است که در برابر حاکمان ظالم قیام کردند تا به پیروزی برسند.

این مقام مسئول صبر و شکیبایی، انقلابی‌ بودن، هدایت‌گری و روشنگری را از ویژگی‌های بارز امام علی‌‌النقی(ع) برشمرد و اظهار کرد: این امام بزرگوار برای هدایت جامعه اسلامی فعالیت‌های مذهبی و دینی بسیاری را در طول حیاتشان انجام داده‌اند که مسلمانان اکنون با بهره‌گیری از احادیث و روایات این امام رئوف اعتقادات دینی و مذهبی خود را تقویت می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: افراد خاصی با توهین کردن به اهل‌ بیت (ع) می‌خواهند اعتقادات دینی مردم را سست کنند، بر این اساس باید مسلمانان با بصیرت و آگاهی اعتقادات خود را تقویت ‌کنند.

نظری یادآور شد: اهل‌ بیت (ع) از یک نور واحد هستند و همه آنان در یک مقام و منزلت دینی و اسلامی قرار دارند.

وی با اشاره به احادیث نبوی مبنی بر اینکه "شیعه واقعی کسی است که با حزن و اندوه امامان غمگین و با شادی آنها خوشحال شود"، گفت: باید مسلمانان و دوستداران اهل‌ بیت (ع) با شادی اهل‌ بیت (ع) خوشحال و با غم آنان اندوهگین باشند تا رضایت خداوند را کسب کنند.

امام‌ هادی (ع) به فعالیت‌های دینی و سیاسی‌‌ در زندان ادامه داد

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: امام هادی (ع)، امام دهم شیعیان و دوازدهمین معصوم (ع) است که با 42 سال عمر و 21 سال امامت در طول حیات و زندگیشان در برابر ظلم و ستم قیام کردند.

نظری ادامه داد: متوکل عباسی از فعالیت‌های سیاسی و مذهبی امام هادی (ع) آگاه بود و از ترس اینکه این امام بزرگوار حکومتش را سرنگون ‌کند، امام را از مدینه به سامرا تبعید کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: امام حسن‌ عسگری (ع) و امام هادی (ع) در پادگان نظامی عسگریه در سامرا زندانی شدند و در زندان به فعالیت‌های دینی و سیاسی ادامه می‌دادند.

وی ابراز کرد: امام‌ هادی (ع) در تمام لحظه‌های زندگی برای آگاه‌سازی و هدایت جامعه اسلامی تلاش کرد تا مسلمانان در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

نظری با اشاره به احادیث قدسی مبنی بر اینکه "هر کس خداوند را اطاعت کند، از خشم او در امان می‌ماند"، گفت: این آیه نشان‌دهنده این است که با اخلاص بندگی در برابر خداوند متعال می‌توان در دنیا و آخرت سعادتمند شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول