اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر خبر داد

حرکت دسته‌های عزاداری در روز شهادت امام هادی (ع) در بوشهر

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر گفت: سوگواری شهادت امام هادی(ع) در آستان مطهر امامزاده عبدالمهیمن (ع) همراه با حرکت دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی با حضور مردم ولایتمدار بوشهر برگزار می‌شود.

حرکت دسته‌های عزاداری در روز شهادت امام هادی (ع) در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عادل جاسمیان‌فرد صبح امروز در چهارمین جلسه داخلی شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر که در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار داشت: مراسم سوگواری شهادت امام هادی(ع) با حرکت دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی جمعه پنجم خرداد 91 ساعت 11.30 از مقابل مسجد توحید تا مصلای جمعه با حضور روحانیون، مسئولان و مردم ولایتمدار بوشهر برگزار می‌شود.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: مراسم سوگواری شهادت امام هادی(ع) پنجشنبه شب چهارم خردادماه سال جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام میرزایی بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مطهر امامزاده عبدالمهیمن (ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم محوری شهر بوشهر در شب شهادت آن حضرت به همت هیئت‌های مذهبی شهدای گمنام بوشهر و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و صندوق مهر امام رضا (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام بهشتی و مداحی نریمان پناهی در مهدیه امام خمینی (ره) شهر بوشهر رأس ساعت 21 برگزار می‌شود.

جاسمیان فرد اضافه کرد: سخنرانی و روضه‌خوانی سوگواری امام هادی(ع) ویژه برنامه این دو شب است و مداحان و روضه‌خوانان در این آیین حضور دارند.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر اضافه کرد: در روز جمعه پنجم خرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) هیئت‌های مذهبی شهر بوشهر با حضور اقشار مختلف مردم با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به سمت مصلای نماز جمعه بوشهر حرکت می‌کنند.

جاسمیان‌فرد تبیین مسئله امامت و امام‌شناسی در زیارت جامعه کبیره را مهم‌ترین حرکت فرهنگی امام هادی(ع) خواند و با اشاره به شرایط تاریخی حیات امام دهم تأکید کرد: حقیقت این است که این فشارها و یا عواملی که موجب عدم شناخت شخصیت امام هادی(ع) می‌شود گویای این است که امامت در آن دوران در اوج است.

وی در ادامه تصریح کرد: در یک دوره‌ای شاهد برجسته شدن نهضت علمی اهل‌بیت(ع) هستیم به دلیل اینکه اصل مسئله ولایت و امامت و ریشه‌های شخصیتی شیعیان به یک نقطه کمالی رسیده است و شیعه توانسته هویت خود را پیدا کند که این نهضت را در نهضت علمی امام باقر و امام صادق (ع) مشاهده می‌کنیم و به نوعی شاگردپروری و گسترش نیروهای زبده در جریان فکری شیعه را ملاحظه می‌کنیم.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: زیارت جامعه کبیره یک نقطه عطف برای تقویت پایه‌های فکری شیعه و رویارویی با دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) در جامعه اسلامی است، امام هادی(ع) با زیارت جامعه کبیره یک حسن ختامی بر سیر تاریخی رفتار امامت و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) داشتند و هم نقطه شروعی را برای آمادگی شیعه برای مواجهه با دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) ارائه کردند.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی بوشهر در پایان به نقل از روایتی اخلاقی از امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: نادان گرفتار زبان خویش است؛ این نشان می‌دهد که زبان باید در اختیار انسان باشد نه اینکه انسان در اختیار زبان.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول