اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

افکار مبارزاتی امام هادی (ع) دشمنان اسلام را کلافه کرده است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: مسلمانان با الگوگیری از افکار مبارزاتی امام هادی (ع) وحدت و اعتقادات دینی و مذهبی بین خودشان را ارتقا می‌دهند و این مهم دشمن را کلافه کرده است.

افکار مبارزاتی امام هادی (ع) دشمنان اسلام را کلافه کرده است

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت شهادت امام هادی النقی (ع) در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا با توهین به ساحت مقدس امام هادی (ع) افکار مبارزاتی این امام بزرگوار را در بین مسلمانان تضعیف کنند ولی با این اقدام دشمنان، وحدت و الگوگیری از افکار مبارزاتی این امام بزرگوار در بین مسلمانان بیشتر تقویت می‌شود.

عباسی با بیان اینکه امام هادی (ع) در زمان حیاتشان نیز دشمنان بسیاری داشتند، یادآور شد: اکنون نیز بعد از گذشت چند قرن دشمنان سرسخت ایشان بسیار هستند و با اقدامات شیطانی قصد توهین به این امام بزرگوار دارند تا افکار مبارزاتی این امام بزرگوار در بین مسلمان ضعیف شود.

این مقام مسئول با اشاره به بمب‌گذاری حرم مطهر این امام هدایت‌گر توسط دشمنان اسلام که در چند سال گذشته به ساحت مقدس ایشان توهین کردند، ابراز کرد: دشمنان با این اقدام خواستند که مسلمانان از افکار مبارزاتی این امام الگوگیری نکنند و وحدت و اعتقادات دینی و مذهبی مسلمانان را تضعیف کنند ولی امروز افکار امام هادی در جوامع اسلامی جاری و بیداری اسلامی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با بمب‌گذاری حرم مطهر امام هادی (ع) حزن، اندوه و غم شیعیان و مسلمانان افزایش یافت ولی این اقدام دشمنان نه تنها اعتقادات دینی مسلمانان را ضعیف نکرد بلکه منجر به تقویت وحدت بین مسلمانان و ارتقاء اعتقادات دینی و مذهبی آنان شد.

عباسی یادآور شد: مردم ایران با همت و وحدت مضاعف توانستند حرم مطهر امام هادی (ع) را بهتر از حرم مطهر گذشته ایشان بازسازی کنند و با این اقدام جواب محکمی به دشمنان کوردل امام هادی (ع) داده شد.

استقامت امام هادی (ع) در برابر تهدیدهای متوکل عباسی

عباسی بیان کرد: امام هادی (ع) با تدبیر و تدبر در برابر تهدیدها و سختی‌های متوکل عباسی با صبر و شکیبایی استقامت کرد و با اعتماد راسخ از حق و حقیقت دفاع کرد.

وی اضافه کرد: امام علی‌‌النقی (ع) لقبشان هادی بوده که در پادگان نظامی ارتش و لشگر متوکل عباسی  زندانی شدند و زیر نظر مأموران متوکل عباسی قرار گرفتند.

این مقام مسئول انقلابی بودن امام علی‌‌النقی(ع) را از ویژگی‌های بارز این امام عنوان و بیان کرد: این امام به دلیل مبارزه با ظلم و ستم حاکمان ظالم حکومت بنی‌عباس در پادگان عسگریه زندانی شد و در آن مکان نیروهای نظامی ارتش متوکل عباسی این امام بزرگوار را مورد آزار و اذیت روحی، جسمی و روانی قرار می‌دادند تا از فعالیت‌های مبارزاتی خود دست بردارد ولی هرگز این اتفاق رخ نداد و دشمنان در برابر مبارزات مذهبی و سیاسی ایشان شکست خوردند.

امام هادی (ع) تا آخرین لحظه عمرشان برای هدایت مردم تلاش کردند

عباسی تصریح کرد: امام علی‌‌النقی (ع) با همه سختی‌ها مبارزه کردند و تا آخرین لحظه از عمرشان برای هدایت مردم و برپا کردن معارف الهی در جامعه اسلامی تلاش کردند و با دفاع از ارزش‌های اسلامی در برابر حاکمان ظالم بنی‌عباس ایستادگی کرده و لحظه‌‌ای از فعالیت‌های مبارزاتی خود دست برنداشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های مبارزاتی امام هادی (ع) در برابر ظلم حاکمان ظالم بنی‌عباس بسیار گسترده بود، بیان کرد: بر این اساس متوکل عباسی از فعالیت‌های این امام بزرگوار وحشت‌زده شد و به همین دلیل دستور زندانی کردن ایشان را داد تا این امام رئوف دست از فعالیت سیاسی و مذهبی خود بردارد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: مردم ایران با الگوبرداری از افکار و خط مبارزاتی امام هادی (ع) در هشت سال دفاع مقدس توانستند انقلاب اسلامی را در ایران زنده نگاه دارند.

وی افزود: اکنون انقلاب اسلامی ایران الگویی برای کشورهای بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و اروپا شده است تا با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران بتوانند در برابر حاکمان ظالم کشورشان به پیروزی برسند و این انقلاب نیز نتیجه درس‌های ائمه اطهار است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول