اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محکومیت هتک حرمت به ساحت پیشوای دهم شیعیان صورت گرفت

آغاز حرکت دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت امام هادی (ع)

خبرگزاری فارس: دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف قم در سالروز شهادت امام هادی(ع) حرکت خود را آغاز کرده و به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

آغاز حرکت دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت امام هادی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر قم صبح امروز حرکت خود را به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ آغاز کردند.

عزادارن در قالب این دسته‌های عزاداری در سوگ شهادت پیشوای دهم شیعیان بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

هیئت‌های عزاداری که در حرکتی منسجم با هدف پاسداشت مقام والای امام علی‌ النقی(ع) و با هدف محکومیت هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس این امام همام نسبت به تشکیل دسته‌های عزاداری اقدام‌ کرده‌اند، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) تجمع کرده و در مراسم ویژه‌ای به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

در پی اقدام شاهین نجفی در توهین به ساحت مقدس امام هادی(ع) مراسم‌های سالروز شهادت این امام همام امسال با شکوه هر چه بیشتر برگزار شده است.

شب گذشته در اقصی نقاط شهر مقدس قم مراسم‌های عزاداری برپا شده و در حرم کریمه اهل‌بیت و مسجد مقدس جمکران نیز مراسم‌های ویژه‌ای به مناسبت شهادت امام هادی(ع) برگزار شد.

امام هادی (ع) در سال 254 هجری به وسیله زهر در سامرا و در خانه‌ای که تنها فقط فرزندش امام حسن عسکری بر بالین او بود به شهادت رسید و از این سال امام حسن عسکری پیشوای حق شد و بار تعهد امامت را بر دوش گرفت و امام هادی(ع) نیز در همان خانه‌ای که در آن 20 سال زندانی و مورد نظر بود به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول