اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

سخنان شهید مطهری بردل می‌نشیند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: سخنان شهید آیت‌الله مرتضی مطهری علاوه بر اینکه عقل انسان را تسلیم می‌کند، بر دل او نیز می‌نشیند.

سخنان شهید مطهری بردل می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: بعضی از اهل دل آثارشان را که می‌خوانیم دلمان راضی می‌شود ولی عقلمان تسلیم نمی‌شود، اما آثار بزرگانی چون شهید مطهری هم عقلمان را تفهیم می‌کند و هم دلمان را راضی می‌کند.

وی مطالعه آثار شهید مطهری را به عموم مردم سفارش کرد و افزود: به علت معرفت شهید مطهری در همه زمینه‌ها، این معرفت به خواننده نیز منتقل می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به رحلت دانشمند بزرگ جهان اسلام شیخ صدوق بیان کرد: بزرگانی همچون شیخ صدوق، حوزه‌های علمیه را بنا نهادند و این بزرگوار به همراه برادر خود با دعای امام زمان متولد شده‌اند.

عابدینی اضافه کرد: شیخ صدوق سرآمد تمام علما بود و بیش از یک هزار سال از زمان حیات ایشان می‌گذرد ولی در جهان اسلام تعداد افرادی که در سطح عظمت شیخ صدوق بوده‌اند، بسیار اندک است.

وی با اشاره به کتاب‌های شیخ صدوق تصریح کرد: کتب اربعه و بسیاری از کتاب‌های بزرگ جهان اسلام را این مرد بزرگ به یادگار گذاشته است و هنوز دانشمندان از شهد گوارای این کتاب خوشه می‌چینند.

عابدینی با اشاره به سالگرد درگذشت شیخ انصاری عنوان کرد: بعد از گذشت 100 سال از ارتحال ایشان، کتاب‌های او در کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه کشور هنوز موجود است.

امام جمعه موقت قزوین پیرامون وفات حضرت ام‌البنین گفت: مادر بزرگواری که شخصیت با عظمتی همچون حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در دامان ایشان پرورش پیدا کرده است که باید مقام این بانوی بزرگوار را ارج نهیم.

گفتنی است، در خطبه‌ نخست این هفته نماز جمعه شهر قزوین، مباحث لزوم فراگیری دانش و حکمت تا پایان عمر و تأثیرات آن در زندگی انسان‌ها که برکت را در زندگی به دنبال دارد، مطرح شد.

همچنین اینکه هر انسان مسلمان باید یاد بگیرد تا آنچه را که آموخته است بدان عمل کند، زیرا علم با عمل ماندگاری پیدا می‌کند و آنچه را که یاد گرفته به دیگران بیاموزد و علم حقیقی آن است که مقدمات فهم قرآن را در دل انسان‌ها مهیا سازد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول