اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم مطرح کرد

شهید مطهری الگویی برای همه دوران/ مطهری اسلام ناب را فریاد زد

خبرگزاری فارس: مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم گفت: در برهه کنونی همه باید اسلام،‌ عقاید و افکار افرادی مانند استاد مطهری را سرلوحه خود قرار دهند.

شهید مطهری الگویی برای همه دوران/ مطهری اسلام ناب را فریاد زد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین علیرضا ادیانی پیش از ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی که با حضور پاسداران و سربازان سپاه استان سمنان در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 12 قائم(عج) سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دستاورد و آرمان انقلاب، تشکیل حکومت واحد جهانی است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید علامه مرتضی مطهری افزود: همه در برابر شهدا و نعمت نظام و انقلاب اسلامی مسئول هستیم و جز شرمساری از قصور خدمت، چیزی قابل عرضه نداریم.

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم با بیان اینکه سالروز شهادت شهید مطهری به حق در کشور روز معلم و در سپاه هفته عقیدتی سیاسی نامیده شده است، گفت: در بیان جایگاه و مقام و منزلت شهید مطهری همین بس که امام خمینی(ره) فرمودند «علامه مطهری حاصل عمر من است».

وی اظهار داشت: در کشور شهادت استاد مطهری را روز معلم نامیدند، چرا که شهید مطهری، نمونه‏ای کامل از معلمی دلسوز است که آموزه‏هایی را به شاگردانش آموخت و به آنان اطمینان قلبی داشت و در راه همان آموزه‏ها جان خود را نثار کرد.

ادیانی افزود: سپاه نیز این روز را روز عقیدتی سیاسی نامیده که به ما اعلام کند که پاسدار حقیقی و واقعی کسی است که اسلام ناب خود را از شهید مطهری اخذ کند.

وی با بیان اینکه اسلام واقعی برگرفته از کتاب الهی و سنت ائمه معصومین(ع) است، افزود: اسلام ناب از حلقوم امثال شهید مطهری بیان شده است و پاسداران باید اسلام، ‌عقاید و افکار افرادی مانند استاد مطهری را سرلوحه خود قرار دهند.

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم افزود: اسلام خالص  و ناب و اسلامی که پیامبر(ص) مروج آن بود، همان اسلامی است که شهید مطهری ترویج می‏کند.

ادیانی خاطرنشان کرد: برخی از قوانین و سنن الهی ثابت و بدون تغییر هستند و از جمله آن قوانین، این است که خدای متعال قدر شناسان را مورد مدح و قدر ناشناسان را مورد مذمت و سرزنش قرار داده و این یک سنت الهی محسوب می‏شود.

وی با تأکید بر اینکه شکر نعمت صاحب نعمت نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: یکی از دستورات اسلام، به جای آوردن شکر نعمت است، چرا که شکر نعمت مایه فزونی، استمرار و بقای نعمت است.

مسئول پژوهشکده تحقیقات اسلامی قم اظهار داشت: انسان باید هر نعمتی را که در اختیار دارد، آن را متعلق به خداوند سبحان بداند و باید توجه داشته باشد که نعمت را در جای صحیح خودش استفاده کند.

ادیانی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده که «اگر بخواهید نعمت‏های الهی را شمارش کنید از عهده آن برنمی‏آیید»، گفت: بخشی از آن نعمت‏ها در دعای عرفه امام حسین(ع) ذکر شده است.

در ادامه این مراسم، از مربیان برتر تربیت و تعالی سربازان و پایوران نمونه و فعالان برنامه‏های عقیدتی سیاسی تقدیر شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول