اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمى مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره):

جامعیت شهیدمطهری از جامعیت فلسفه دانی اوست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمى مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره) گفت: جامعیت شهیدمطهری از جامعیت فلسفه دانی اوست.

جامعیت شهیدمطهری از جامعیت فلسفه دانی اوست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مراسم تجلیل از مقام شامخ اساتید و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمطهری، آیت‌الله محسن غرویان اظهار داشت: انسان گاهی مجهولی دارد که برای معلوم کردن آن ده‌ها مجهول دیگر برایش پدید ‌می‌آید و همین حالت به صورت تصاعدی بالا می‌رود در  هر رشته‌ای وارد شوید با دنیایی از سئوالات مواجه می‌شوید. بزرگی گفته است:" اگر مجهولات را روی هم بگذاریم و بر بالای آنها بایستیم سر ما به عرش می‌رسد."

وی گفت: تفاوت عالم علم با عالم سیاست در تنوع آن است که نو به نو چیز یاد می‌گیریم. عالم علم لذت و نشاطی دارد که در سیاست و تجارت وجود ندارد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود:  سیاست بعد از مدتی ملال آور است و گویی که انسان اشباع می شود؛ ولی در علم به مرحله اشباع و سیری نمی‌رسیم، در وادی علم هر چه جلوتر می‌رویم شوق ما بیشتر می‌شود. چون کاستی را احساس می کنیم حرص ما بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: به مرتبه عبودیت رسیدن از طریق علم حاصل شدنی است، کسی که در راه تعلیم و تعلم تلاش می‌کند در راه انسان کامل رشد می‌کند که بروز ارزش معلمی و ارزش علم است.

غرویان تصریح کرد: شهیدمطهری دانشمند جامعی است و ما بیشتر باید به دنبال بعد هستی‌شناسانه و تفکر فلسفی مطهری باشیم.

وی تصریح کرد: همه علوم در بنیان به فلسفه نیازمند است، علوم متفاوت درباره "هست" صحبت می‌کند در حالی که فلسفه "هستی" را مورد بررسی قرار می‌دهد، فیلسوف بر بام هستی ایستاده، عوالم وجود را مورد بحث قرار می‌دهد و فلسفه "ام‌العلوم" است و جامعیت شهید مطهری از جامعیت فلسفه‌دانی این معلم بزرگ است.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول