اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شهید مطهری توانایی مدیریت انقلابی در تمام ابعاد را داشت

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید مرتضی مطهری شخصیتی بود که در همه ابعاد می‌توانست انقلابی را در عالم مدیریت کند.

شهید مطهری توانایی مدیریت انقلابی در تمام ابعاد را داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام قنبر درویشی عصر چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اظهار داشت: یکی از گزینه‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی استکبار از ما گرفت، شهید مرتضی مطهری بود که این بیانگر این مطلب است که دشمنان ما بهتر از ما نیروهای ما را می‌شناسند.

وی افزود: در عالم اسلام در زمان زندگی شهید مرتضی مطهری سه نفر بودند که می‌توان گفت با توجه به داشتن بعضی معیارها همانند نداشتند که یکی از این افراد شهید مرتضی مطهری بود.

درویشی تصریح کرد: شهید مرتضی مطهری شخصیتی بود که در همه ابعاد می‌توانست انقلابی را در عالم مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین معلم خداست و پیامبران (ع) نیز معلم ثانی هستند خاطر نشان کرد: همه جریان‌های مهم در تاریخ بشریت دست‌ساز معلمان است که این موضوع بیانگر جایگاه رفیع و خطیر معلم است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: به همان اندازه که جایگاه معلم در جامعه رفیع است مسئولیت آنها نیز رفیع است، به همین دلیل باید در آخرت پاسخگو باشیم.

درویشی با بیان اینکه شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و یا نه شرقی و نه غربی و یا این موضع نظام مقدس جمهری اسلامی ایران در برابر استکبار یکی از مبادی اعتقادی ماست، بیان کرد: توحید یکی از اصول ماست و مسلمان باید اول هرچه غیر خداست از دل بیرون کند تا خدا را در دل خود جا دهد و خداوند در بعضی از موارد حتی در انجام واجبات تکیه بر دیگری را منع کرده است.

وی اذعان کرد: یک اصل اساسی در اسلام این است که مسلمانان حق ندارند بر ظالم تکیه کنند و این اصل اگر بخواهد یک مسلمان را از فردیت در بیاورد و جامعه اسلامی را بر این اساس ایجاد کند، لازم است که زمینه‌های نیاز را از جامعه اسلامی برطرف کنیم تا بتوانیم بگوییم ما مستقل هستیم و شعار نه شرقی نه غربی جامه عمل پوشیده است.

درویشی اظهار داشت: در همین راستاست که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر سال را با عناوینی که مقدمه استقلال کشور است، نامگذاری کردند تا این ملت در همه ابعاد الگو شود و در بعد اقتصادی نیز وابستگی‌ها قطع شود.

وی تصریح کرد: مردم باید از کالاهای ایرانی استفاده کنند، این خواسته زمانی عملی است که دولت برنامه‌ریزی کند تا تولیدکنندگان اجناسی را تولید کنند که مورد رضایت خریداران باشد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر تولید بالا برود و کارخانه‌ها راه بیفتند این نیروی عظیم کاری و تحصیل‌کرده که بیکار است، فعال می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول