اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی:

زندگی شهید مطهری وقف احیای دستورات اسلام شد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت: شهید مطهری بزرگ‌مردی بود که تمام زندگی و وقت خود را برای احیای دستورات دین اسلام هزینه کرد.

زندگی شهید مطهری وقف احیای دستورات اسلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حسین زارعی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان دشتی با تجلیل از حجت‌الاسلام سید مصطفی بهزادی منقلی بنیانگذار مدرسه در شهرستان دشتی اظهار داشت: دهه 90، دهه پاسداشت علما تعلیم و تربیت در شهرستان دشتی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری افزود: مطهری در واقع دانشمندی اسلام‌شناس و معلمی دلسوز بود.

زارعی یادآور شد: بعد از شهادت مطهری جامعه ما از تفکر و اندیشه اسلامی این عالم جلیل‎القدر بی‎بهره شد ولی پس از او کتاب‎هایش همچنان همدم خلوت جستجوگران حقیقت و یاری‎گر فیلسوفان و اندیشمندان شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت: عالمان بزرگی در شهرستان دشتی در عرصه تعلیم و تربیت کوشیده‌اند که سرآمد آنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید مصطفی بهزادی منقلی است.

وی تصریح کرد: وی حدود 100 سال پیش و زمانی که خوانین منطقه او را تهدید به آتش زدن مدرسه‏اش کردند در برابر آنان ایستادگی کرد و اولین مدرسه را در شهرستان و حتی منطقه جنوب استان بوشهر دایر کرد.

زارعی خاطر نشان کرد: در این عرصه عالمان بزرگی چون مرحوم صدیق، مرحوم حامدی‎ها و سجادی نیز خدمات قابل توجهی به جامعه علمی منطقه ارائه دادند.

امام جمعه خورموج نیز در این نشست گفت: علم و تعلیم و تربیت انسان را به اوج می‌برد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح با بیان اینکه نخستین مؤسس مدرسه در دشتی حجت‌الاسلام سید مصطفی مهزادی منقلی است افزود: خداوند انسان‎هایی را که کار خیر انجام می‏دهند دوست می‎دارد.

وی اضافه کرد: وقتی انسان کار خیری نظیر مدرسه‎سازی انجام می‎دهد و خشت آن باقی است به همان اندازه در آن دنیا پاداش خواهد گرفت.

مصلح گفت: من دست معلمین را می‎بوسم و به این کار خود افتخار می‌کنم.

این مراسم با حضور سید علی هاشمی فرماندار دشتی و مسئولین محلی در مدرسه مصطفوی خورموج که نخستین مدرسه تاسیس شده در دشتی است، برگزار شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول