اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

تبیین اندیشه‌های اسلام از ویژگی‌های شهید مطهری بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تبیین مبانی و اندیشه‌های اسلام را مهم‌ترین ویژگی بارز شهید مطهری عنوان کرد.

تبیین اندیشه‌های اسلام از ویژگی‌های شهید مطهری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اندیشه والای استاد مطهری اشاره کرد و گفت: تبیین مبانی و اندیشه‌های دین اسلام و زدودن تحجر و جمود و تفکرات سکولاریسم از دین مهم‌ترین ویژگی این شهید والامقام بود.

وی افزود: معلمی به دلیل آموزش علم تؤام با عشق یکی از ماندگارترین شغل‌ها بوده و به همین منظور شغل مقدس معلمی در همه جنبه‌های زندگی الگو قرار می‌گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان کردستان بیان کرد: به دلیل نقش و جایگاه والای این قشر از جامعه، آنان باید همواره در حال آموختن، آموزش دادن و بهره‌مندی از ژرفا و عمق علم باشند.

قدیمی تاکید کرد: ما اساتید و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی باید عالمان واقعی در عرصه ارائه خدمات سلامت به جامعه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که تمام رفتار، گفتار و حرکات ما معلمان و دانشجویان مورد توجه و قضاوت مردم است، بنابراین باید در ارتقای فضایل اخلاقی و دوری از رذایل اخلاقی اهتمام ویژه داشته باشیم.

قدیمی در ادامه به تأثیر فرهنگ در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: فرهنگ باید همواره تؤام با علم باشد تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: با فراهم شدن فضا و بستر علمی و فرهنگی برای جوانان در جامعه، 50 درصد مشکلات اخلاقی و فرهنگی حل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشجویان بتوانند جریان‌سازی علمی کنند، نیازمند فراهم کردن بستر و فضای فرهنگی است.

در این مراسم که اعضاء هیئت علمی، اساتید، مدیران گروه‌ها، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری و شهدای عملیات بیت‌المقدس و روز معلم، چندین برنامه فرهنگی اجرا و از تعدادی از اساتید این دانشگاه قدردانی شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول