اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی:

انجام وظیفه در عین شجاعت ویژگی بارز شهید مطهری بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به مبارزه فکری شهید مطهری با گروه‌های التقاطی گفت: انجام وظیفه در عین شجاعت ویژگی بارز این شهید بزرگوار بود.

انجام وظیفه در عین شجاعت ویژگی بارز شهید مطهری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زجاجی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم که در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت علامه مطهری اظهار کرد: در بیان شخصیت استاد مطهری، مطالب زیادی گفته شده و موارد بسیاری نیز هنوز ناگفته مانده است.

وی افزود: انجام وظیفه در عین شجاعت که ویژگی بارز این شهید بزرگوار بود، کمتر مورد تاکید قرار گرفته است در حالی که این خصوصیت اهمیت فراوانی دارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به فرازهایی از پیام امام راحل(ره) به مناسبت شهادت علامه مطهری گفت: شهید مطهری در مقدمه کتاب داستان راستان نوشته است که اعتراضاتی به وی در خصوص نگارش این کتاب می‌شود اما خود می‌گوید جای چنین کتابی در آن روزگار خالی بوده و باید این کار انجام می‌شد.

وی عنوان داشت: حاشیه شهید مطهری بر کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم علامه طباطبایی نیز در همین راستا صورت گرفت ضمن اینکه کتاب «مسئله حجاب» و مقالات وی در مجله زن امروز و انتشار کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» هم در پاسخ به برخی جریانات فکری آن دوران صورت گرفت.

زجاجی با بیان اینکه همه کتاب‌های استاد مطهری به منظور مقابله با نحله‌های فکری نگاشته شده‌اند افزود: مبارزه فکری با گروه‌های التقاطی، هدف اصلی وی بود و سرانجام نیز جان خود را به دلیل ایستادگی بر سر عقاید و اصول فدا کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به تشکیل این نهاد با فرمان غیر مستقیم امام خمینی(ره) اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نقش مهمی در اسلامی کردن مراکز علمی داشت و کتاب‌های بسیار مفیدی نیز از آن دوران تاکنون به چاپ رسیده که تعداد آن به حدود 4 هزار و 500 عنوان می‌رسد.

وی بیان داشت: جهاددانشگاهی تغییراتی را به تناسب زمان متحمل شده است ضمن اینکه در حال حاضر نیز فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی متنوعی از جمله اقدامات صورت گرفته در پژوهشکده رویان توسط اساتید این مرکز صورت می‌گیرد.

زجاجی با اشاره به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: انتشار کتاب و تلاش برای آماده سازی محیط‌های دانشگاهی از جمله وظایف این معاونت است که به وسیله ده بازوی قوی مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی، خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و نیز سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به کار خود ادامه می‌دهد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن تشکر از همکاری‌های گسترده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ابراز کرد: امیدواریم سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در ادامه مسیر بتواند موجب گسترش اقدامات مربوط به علوم قرآنی در میان قشر فرهیخته جامعه شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول