اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی:

اندیشه‌های شهید مطهری باید متفکرانه دنبال شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که به آن توجه شود این است که متفکرانه اندیشه‌های شهید مطهری را دنبال کنیم.

اندیشه‌های شهید مطهری باید متفکرانه دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید جوادانگجی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد اظهار داشت: دانشجویان باید از کتاب‌های شهید مطهری استفاده بیشتری کنند و زندگی شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند.

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شهید مطهری از شاگردان ممتاز حضرت امام خمینی(ره) بودند و این شهید بزرگوار ذخیره بزرگ علمی و معنوی جمهوری اسلامی است و همه ما باید از رفتار و کردار ایشان درس بگیریم.

وی ادامه داد: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است به آن توجه شود این است که متفکرانه اندیشه‌های شهید مطهری را دنبال کنیم و روز معلم، علاوه بر اینکه مقام شامخ معلم و استاد را مورد تاکید قرار می‌دهد از جنبه‌ای دیگر مسئولیت این قشر را نیز بیش از پیش برجسته می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج نیز در این مراسم گفت: پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور مستلزم ارج نهادن به مقام و منزلت معلم و جایگاه واقعی شغل معلمی است.

علیرضا چمکوری افزود: معلم پدر معنوی انسان به شمار می‌آید و عظمت مقام معلم به خاطر تاثیری است که او در رشد و تعالی جامعه از یک طرف و به سامان آوردن نابسامانی‌ها از طرف دیگر دارد.

وی با اشاره به جایگاه معلم خاطر نشان کرد: برای تعریف جایگاه معلم در دین اسلام همین بس که تنها این شغل در ردیف انبیاء و اولیای الهی جای گرفته است و همین توصیف و نقش، جایگاه حساس و ویژه معلم در تربیت افراد را به خوبی نشان می‌دهد.

چمکوری گفت: همه مردم روز معلم را با سالروز شهادت استاد مطهری عجین می‌دانند اما برای الگو بودن در هر دوره از زمان حال و گذشته، دو ویژگی اخلاقی و علمی موجب تمایز یک معلم و استاد از سایر اساتید و معلمان است.

این مقام مسئول به اهداف این واحد دانشگاهی در یک سال آینده اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش ملی منطقه‌ای با محوریت پژوهش‌های آموزشی،برگزاری کارگاه‌های آموزشی و راه‌اندازی مرکز آموزش مدیریت انسانی از جمله برنامه‌های این واحد دانشگاهی است.

چمکوری اضافه کرد: جذب هیئت علمی با مرتبه استادیاری یا بورسیه دکتری با هدف اصلاح هرم هیئت علمی و توسعه رشته‌ها، تلاش در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی، توسعه انجمن‌های علمی و ارتقای امتیاز واحد از دیگر اهداف این واحد است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول