اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی حوزه علمیه کشور:

آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی حوزه علمیه کشور گفت: آثار شهید مطهری از دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان مبنای فکری نظام محسوب می‌شود.

آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله عبدالکریم فرهانی پنج‌شنبه شب در جلسه نشست حکمت مطهر در زنجان، اظهار کرد: در عصر غیبت همه افراد جامعه معلم هستند و بزرگترین رسالت شیعه در عصر غیبت معلمی جامعه شیعه است.

وی با بیان اینکه انسان در دوره غیبت باید تاریخ را هدایت کرده و به مرحله بلوغ رسانده و به ظهور حضرت مهدی (عج) نزدیک کند، تصریح کرد: باید برای هدایت جامعه در دوران بلوغ همه افراد جامعه معلم باشند.

معاون آموزشی حوزه علمیه کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از آثار شهید مطهری در زندگی همه افراد جامعه ادامه داد: آثار شهید مطهری از دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان مبنای فکری نظام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره معاصر از نظر قرآن به سه دوره کودکی و جهالت، ختم نبوت و عدالت و ولایت تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز دوران دین در جامعه آشکار نشده است.

آیت‌الله فرهانی تصریح کرد: از دیدگاه قرآن کریم شیعه باید دین را با شعور، آگاهی و آزادی انتخاب کند که دراین امر پدیده‌ای به نام انتظار به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه از نظر اسلام دین روی دیگر زندگی است، افزود: دین در عرصه مسائل اجتماعی کوتاهترین راه رسیدن به نتیجه محسوب می‌شود.

معاون آموزشی حوزه علمیه کشور با اشاره به مدیریت انقلاب و دوران دفاع مقدس با استفاده از دین از سوی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز امروز دین را پشتوانه محکمی برای دانش و کسب قله‌های پیشرفت و موفقیت می‌داند.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور غربی‌ها در حال حاضر دوره دین آغاز شده است، یادآور شد: در این دوره وظیفه همه افراد جامعه است که در راستای تبیین جایگاه دین تلاش کنند.

 

*دانشمندان هسته‌ای معلمان بزرگ دین

آیت‌الله فرهانی ابراز داشت: دانشمندان هسته‌ای معلمان بزرگ دین در روزگار کنونی هستند، که دانشجویان و اساتید بسیجی راه این دانشمندان را ادامه می‌دهند.

وی بر ضرورت آشنایی با مبانی علمی و آثار شهید مطهری در جامعه تاکید کرد و افزود:‌رسالت سنگینی در حال حاضر به دوش دانشجویان و اساتید دانشگاهی است که در راستای تبیین این افکار گام بردارند.

معاون آموزشی حوزه علمیه کشوربا بیان اینکه شهید مطهری در هیچ دوره‌ای از ولایت خود جلوتر حرکت نکرد، خاطرنشان کرد: خصوصیات شهید مطهری نیز ضروری است در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول