اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل‌آباد:

معلمان ابعاد تفکر شهید مطهری را برای نسل جوان بازگو کنند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل‌آباد گفت: مطهری اسوه معلمان است و معلمان باید در بررسی ابعاد تفکر مطهری ایده و مرام ایشان را برای نسل جوان بازگو کنند.

معلمان ابعاد تفکر شهید مطهری را برای نسل جوان بازگو کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، قدیر شکوهی ظهر امروز در  جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: معلمان جامعه نقش مؤثری را در ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل‌آباد با اعلام اینکه در 15 آموزشگاه شهرستان به طور خاص دوره‌های آموزشی قرآن و نقشی که قرآن در هدایت دانش‌آموزان دارد دایر است، افزود: توجه به قرآن و محور بودن قرآن و ولایت در سطح آموزشگاه‌های شهرستان به وضوح دیده و نیز با جدیت دنبال می‌شود.

شکوهی اظهار داشت: وقتی که انسان پای سفره قرآن می‌نشیند، انسان نیتش مضاعف و شکوفا می‌شود.

فرماندار شهرستان خلیل‌آباد نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته معلم، روز جهانی کارگر و روز شوراها گفت: حضور مردم در اداره امور کشور در کنار نقش دین و شریعت الهی از پایه‌های اصلی اندیشه امام خمینی(ره) است که در قانون اساسی عینیت و تبلور و با تشکیل شوراهای اسلامی تحقق یافته است.

مرادزاده افزود: مشورت در بین بزرگان رایج و توصیه شده است  و حتی پیامبر رحمت اللعالمین در کارهای اجرایی و جنگ‌ها با یاران و اصحاب خود مشورت می‌کردند.

وی با تقدیر از خدمات اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان خلیل‌آباد از خدمات شوراها با اهدای لوح، تقدیر کرد.

در این جلسه نیز مسئولان جدید، سرهنگ اویسی فرماندهی منطقه انتظامی، صادقی‌مقدم مدیریت آبفای روستایی، محمد حسینی مسئول هواشناسی کاشمر و خلیل‌آباد و حسین محمودی به عنوان رئیس سازمان تعاون روستایی شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد به حاضران معرفی و از زحمات مدیران قبلی تقدیر شد.

حسن صداقت در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد به مناسبت روز شوراها در جمع شوراییان و رؤسای ادارات و نهادها اظهار داشت: شوراها براساس قانون به مسائل و مشکلات شهر نظارت و رسیدگی می‌کنند و پیشنهاداتی را هم برای حل آنها ارائه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر خلیل‌آباد گفت: شوراها از جمله نهادهای مردمی در کشور هستند که براساس قانون شکل گرفته است و به مردم جامعه شهری و روستایی خدمت می‌کنند.

صداقت با بیان اینکه با تعامل شورا و شهرداری شاهد پیشرفت و توسعه مناسبی در خلیل‌آباد هستیم افزود: یک سال دیگر از عمر فعالیت شوراهای دور سوم باقی مانده است و باید از این فرصت مغتنم برای خدمات‌رسانی بیش‌تر استفاده شود.

وی مهم‌ترین عامل موفقیت شوراها را خرد جمعی، عقلانیت و هم‌دلی عنوان کرد.

در ادامه، حسین نوری سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد به بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: شهرستان خلیل‌آباد با توجه به استعدادهای بالقوه‌ای که دارد باید به ترغیب شما سرمایه‌داران همت کند و به جوانان شهر نیز با ایجاد کارخانجات و کارگاه‌های کوچک کمک نمایند.

وی تنها کارخانه شهرستان را شرکت طوس الکتریک خراسان در خلیل‌آباد نام برد که می‌طلبد با پی‌گیری شما، ده‌ها کارخانه نظیر این در شهرستان ایجاد شود.

وی گفت: دست تمام سرمایه‌گذاران را می‌فشاریم و از لحاظ کمک و پی‌گیری امور که ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان را در پی داشته باشد، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و همه دستگاه‌های اداری شهرستان نیز از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی‌کنند.

نوری از جوانان و فارغ‌التحصیلان که دارای ایده و فکر و کارهای نو در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری هستند، دعوت کرد با مراجعه به این اداره طرح‌های خود را ارائه دهند تا در قالب تعاونی و یا بصورت سهامی خاصی از تسهیلات و تمهیداتی که توسط دولت فراهم شده است، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول