اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز:

ترویج اندیشه‌های شهید مطهری نیاز هر دوره زمانی جامعه است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز گفت: آثار شهید مطهری دارای ویژگی‌هایی چون عقل‌گرایی و به‌روز بودن است که جامعه امروز به چنین اندیشه‌ای نیازمند است از این رو ترویج اندیشه چنین شخصیتی در هر زمانی ضرورت دارد.

ترویج اندیشه‌های شهید مطهری نیاز هر دوره زمانی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه‌، حجت‌الاسلام ‌علی نظری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه پیام‌نور مراغه افزود: جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه در جهان است و رفتار رئیس جمهور آذربایجان خلاف دین و خواسته مردم این کشور است.

ستاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز خطاب به دانشجویان ایرانی گفت: دانشجویان ایران باید نسبت به مسائل کشورهای همسایه حساس بوده و در چنین مواردی با رصد حرکت‌های غیرانسانی سران کشورهای منطقه  حرکت‌های ضد اسلامی را محکوم و روشنگری کنند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز در ادامه افزود‌: شهید مطهری به عنوان یک روشنفکر دینی و دانشگاهی بهترین الگو برای دانشجویان آگاه و روشنفکر ایرانی است.

وی، از شهید مطهری به عنوان استادی نمونه یاد و خاطرنشان کرد: آن شهید والامقام در کنار علوم دینی به تمام علوم زمان خود مسلط بود.

نظری تصریح کرد: اندیشه و شخصیت شهید مطهری، محور مبارزات انقلابی بود تا جایی که در دفاع از اندیشه‌های اسلامی جان خود را فدا کرد.

وی اذعان کرد: استاد شهید مطهری با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی و با زبان مردم و بدون اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت.

نظری با تاکید بر ضرورت ترویج اندیشه‌های استاد مطهری در جامعه امروز با این هجمه از فرهنگ غرب، آثار شهید مطهری را دارای ویژگی‌هایی چون عقل‌گرایی، به‌روز بودن، برخورداری از فلسفه، عرفان و کلام اسلامی دانست و گفت: جامعه امروز به چنین اندیشه‌ای نیازمند است از این رو ترویج اندیشه چنین شخصیتی در هر زمانی ضرورت دارد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول