اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه تأکید کرد

سیره شهید مطهری راهی برای مبارزه با جنگ نرم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه تأسی به سیره شهید مطهری را توسط نسل امروز برای مبارزه با جنگ نرم دشمن ضروری دانست.

سیره شهید مطهری راهی برای مبارزه با جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران- فیروزکوه، سعید افشارنادری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه پیام نور فیروزکوه، ضمن تقدیر از همه دست‏اندرکاران نظام آموزشی و اساتید و معلمان، به اشاعه فرهنگ صحیح جامعه توسط معلمان اشاره کرد.

وی افزود: در طول تاریخ شاهد ظهور تمدن‏های مختلف بوده‏ایم که این تمدن‏ها مرهون سلاح و جنگ نبوده؛ بلکه حاصل تعلیم و تربیت دانشمندان و فعالان عرصه دانش بوده‏اند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: این امر بیانگر نقش ویژه و تأثیرگذاری نظام آموزشی در تعالی و ارتقای علمی و فرهنگی جامعه است.

افشارنادری شغل معلمی را از جمله کارهای ماندگار در تاریخ عنوان کرد و گفت: معلم به عنوان یک عنصر ارزشمند در نظام آموزشی با اندیشه، اعتقاد و احساس انسان‏ها به طور مستقیم در ارتباط است و با هنر خود دانش و اطلاعاتش را در ذهن پاک انسان‏ها می‏نگارد.

وی گفت: علاوه بر تأثیر خانواده، رسانه و ... بر محیط‏های اجتماعی، تأثیرگذاری نظام آموزشی از اهمیت بالایی در اجتماع برخوردار است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه هرگونه ارزش‏گذاری در جامعه تابعی از اعتقادات و باورهای موجود است، ارزش مقام معلم را تابعی از اعتقادات و نظام مکتبی اسلام دانست.

افشارنادری گفت: در آموزه‏های دینی شاهد تأکید بر حفظ کرامت معلمان هستیم و باید در راستای بیان ارزش و منزلت معلمان در جامعه همواره در قالب برنامه‏های متعدد فرهنگی تلاش کرد.

وی خودسازی و مجاهدت در راه خدا را از ویژگی‏های بارز شهید مطهری عنوان کرد و گفت: تمام شاخص‏های ارزشی یک معلم نمونه در وجود شهید مطهری متجلی است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تأسی به سیره این معلم بزرگ را توسط نسل امروز به ویژه دانشجویان برای مبارزه با انحرافات فکری، ظلم و ستم و توطئه‏های دشمنان در قالب جنگ نرم ضروری و مهم برشمرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول