اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از آمادگی دستگاه‌های استان برای روز طبیعت

مردم زنجان در روز طبیعت با دستگاه‌های مسئول همکاری کنند

خبرگزاری فارس: مردم زنجان در روز طبیعت 13 فروردین برای حفظ طبیعت و ایمنی خود با دستگاه‌های مسئول همکاری کنند.

مردم زنجان در روز طبیعت با دستگاه‌های مسئول همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان همه سال طبق یک سنت دیرینه با حضور در طبیعت آخرین روز تعطیلات نوروزی را با حضور در طبیعت جشن می‌گیرند؛ روز طبیعت روزی است که مردم با حضور در طبیعت انس و الفت دیرینه خود را با طبیعت به نمایش می‌گذارند. اما این حضور مردم در طبیعت در برخی مواقع به دلیل اقدامات برخی افراد با اتفاقات و حوادثی همراه می‌شود.

برای خدمت‌رسانی به موقع در حوادث مختلف دستگاه‌های مسئول چند سالی است که هماهنگ‌تر از گذشته در راستای کاهش خسارات جانی و مالی مردم تلاش می‌کنند. آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس و هلال احمر از جمله دستگاه‌هایی هستند که با آمادگی خود از روزهای قبل در راستای کاهش مشکلات مردم و امدادرسانی به موقع در مواقع مورد نیاز در خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند.

 

**آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی برای روز طبیعت

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه از آماده‌باش نیروهای چهار پایگاه آتش‌نشانی زنجان برای روز طبیعت خبر داد.

حمیدرضا یاختی‌فرد با اشاره به استقرار نیروهای آتش‌نشانی در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر زنجان از آغاز مسافرت‌های نوروزی گفت: این آماده‌باش برای روز طبیعت هم ادامه می‌یابد.

وی از استقرار 20 دستگاه خودروی متعلق به سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه خبر داد و افزود: هشت دستگاه موتورسیکلت پیشرو هم در این روز آماده حضور در مناطق حادثه‌خیز خواهند بود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه تعداد نیروهای سازمان آتش‌نشانی را 89 نفر اعلام کرد و گفت: این نیروها 10 نفر به صورت ستادی و 79 نفر نیروهای عملیاتی هستند که در روز طبیعت به صورت آماده‌باش درمی‌آیند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانی طبق سال‌های گذشته در مناطق نزدیک به تفرجگاه‌های معروف استان مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حوادث اقدام به امدادرسانی کنند.

یاختی‌فرد تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشانی در همه محورهای منتهی به تفرجگاه‌ها از جمله تبریز، بیجار، تهم و همچنین مناطق خوش آب و هوا مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به معمول بودن روشن کردن آتش در روز طبیعت توسط گردشگران طبیعت ابراز امیدواری کرد، طبیعت‌گردان در روز طبیعت قبل از ترک محل اقدام به خاموش کردن آتش روشن شده کنند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه تصریح کرد: اگر آتش‌های روشن شده خاموش نشوند با وزش باد شعله‌ور شده و موجب بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها می‌شود.

 

**افزایش 25 درصدی اکیپ‌های هلال احمر زنجان در 13 فروردین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان از افزایش 25 درصدی اکیپ‌های جمعیت هلال احمر استان زنجان در 13 فروردین خبر داد.

محمدرضا معجونی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در راستای امدادرسانی به مسافران نوروزی در حال حاضر در جاده‌های استان حضور دارند.

وی با اشاره به حضور نیروهای امداد و نجات در جاده‌های استان یادآور شد: تعداد نیروها در 13 فروردین افزایش می‌یابد.

 

**فعالیت 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی در زنجان

رئیس اورژانس استان زنجان از فعالیت و استقرار 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی و چندین آمبولانس در مناطق مختلف استان زنجان در روز طبیعت خبر داد.

سید رضا موسوی‌زاده با اشاره به وجود برنامه مدون برای فعالیت نیروهای پایگاه فوریت‌های پزشکی استان زنجان در روز طبیعت اظهار داشت: اورژانس استان زنجان در روز طبیعت آماده همکاری با ارگان‌های دیگر است.

وی از استقرار 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی در سطح استان زنجان از آغاز مسافرت‌های نوروزی خبر داد و افزود: 14 پایگاه از مجموع این 37 پایگاه شهری و بقیه جاده‌ای هستند.

رئیس اورژانس استان زنجان تصریح کرد: پایگاه‌های مستقر شده از آغاز مسافرت‌های نوروزی در روز طبیعت مدون‌تر و با برنامه‌تر از هر روزی در روز طبیعت فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به استقرار پنج آمبولانس در مناطق تفریحی استان به غیر از پایگاه‌های پیش‌بینی شده اضافه کرد: اورژانس استان زنجان توان استقرار آمبولانس‌هایی بیشتر از برنامه ارائه شده را هم دارد.

موسوی‌زاده تاکید کرد: سابقه نشان داده است که نیازی به استقرار نیروهای بیش از برنامه تدوین شده در استان زنجان وجود ندارد.

وی با اشاره به حضور پررنگ نیروهای اورژانس در چهارشنبه آخر سال و کنترل اوضاع به صورت مناسب گفت: از این تجربه می‌توان برای روز طبیعت هم استفاده کرد.

 

**ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پلیس در 13 فروردین

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان بر ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پلیس در 13 فروردین تاکید کرد.

وجیه‌الله موسوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز طبیعت از شهروندان درخواست می‌شود به هشدارهای پلیس برای جلوگیری از مشکلات توجه کنند.

وی با بیان اینکه با حضور مردم در طبیعت زمینه لازم برای برخی افراد سودجو فراهم می‌شود تصریح کرد: نداشتن حفاظ و نرده مناسب منازل همواره مشکلاتی را برای همشهریان به وجود می‌آورد که ضروری است در این زمینه همشهریان توجه بیشتری داشته باشند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه همشهریان قبل از ترک منزل اشیای قیمتی و با ارزش خود را در مکان امنی نگهداری کنند افزود: در صورتی که کلید منزل در دست افراد دیگر است ضروری است نسبت به تعویض کلید خانه اقدام شود.

وی با بیان اینکه در هنگام ترک منزل یکی از چراغ‌های منزل روشن نگه داشته شود یادآور شد: با رعایت هشدارهای پلیس مشکلات ناشی از دستبرد کاهش می‌یابد.

به هر حال امیدواریم با حضور نیروهای امدادی و امنیتی روز آخر تعطیلات نوروزی را نیز با خیر و خوشی بگذرانند و سال خوشی را آغاز کنند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول