اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ همزمان با 13 فروردین روز انس با طبیعت و در صیانت از منابع ارزشمند الهی کیسه‌های زباله پارچه‌ای بین هموطنان در ایستگاه‌های مختلف توزیع می‌شود.

توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت

علی حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس رسم دیرین و نشأت گرفته از روحیه لطیف مردم ایران آخرین روز تعطیلات نوروزی روز احیای طبیعت و بازگشت مجدد به این عرصه ارزشمند است که همچون گذشته امسال نیز با شور و حرارت اما با دقت در مسایل زیست‌محیطی و صیانت از مواهب الهی برگزار می‌شود.

وی ماهیت این رسم دیرین را ستود و افزود: ملت ایران سال خود را با جشن گرفتن در طبیعت و دید و بازدید و صله ارحام آغاز می‌کنند که این خود مبنای خوبی برای آغاز یک تحول و نزدیکی و انس با طبیعت است.

حمیدی در ادامه تصریح کرد: این دوستی و انس گرفتن با طبیعت ملزوماتی نیز می‌خواهد که شایسته‌ترین آن صیانت از مواهب و منابع خدادادی همچون اموال خودمان است تا بتوانیم این یادگار ارزشمند رسیده به دست ما را به نسل‌های بعدی نیز تحویل دهیم.

این مسئول با انتقاد از برخی رفتارهای تعارض‌گونه انسان‌ها با طبیعت و اقدام به تخریب و تهدید این موهبت الهی خاطر نشان کرد: اگر به ماهیت روز طبیعت نگاه کنیم در چنین روزی آحاد مردم باید به درختکاری و توسعه فضای سبز در یک حرکت جمعی اقدام کنند چرا که در رشد جمعیت شهری و به هم خوردن توازن جمعیت شهری و روستایی ما به صیانت از فضای سبز، توسعه درختکاری و افزایش پارک‌ها و اماکن تفریحی، توریستی نیاز داریم.

وی لازمه تحرک در زندگی ماشینی و سالم‌سازی روان را رجوع به طبیعت و بهره‌گیری از مواهب آن اعلام کرد و ادامه داد: این رجوع باید بدون تخریب و ایجاد مزاحمت برای اسباب شکل گرفته در طبیعت باشد و ضرورت دارد در این ایام از در آشتی با طبیعت وارد شویم و جنگ همه‌جانبه با طبیعت را کنار بگذاریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با انتقاد از رفتار برخی از هموطنان در پخش زباله در طبیعت در این روز و ایجاد آلودگی در منابع آبی و طبیعت اضافه کرد: به جای استفاده از شاخ و برگ درختان و شکستن آنها که خسارت عمده‌ای نیز به منابع خدادادی وارد می‌کند و یا ایجاد آتش‌سوزی در طبیعت و دفع زباله و پسماند در مناطق طبیعی بهتر است از کیسه‌های زباله و برخی امکانات جایگزین استفاده کنیم تا مبادا حضور ما در طبیعت چهره بد و منظره زشت را ببخشد.

حمیدی در ادامه سخنان خود تهدید طبیعت و ایجاد ناپایداری در محیط زیست و به هم خوردن تعادل اکوسیستم را از دیگر مشکلات و معضلات حضور عده‌ای در طبیعت اعلام کرد و بیان داشت: در فصل بهار و رویش دوباره درختان و منابع طبیعی آن چه که بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد ایجاد تعادل رفتاری با طبیعت است تا مبادا این عرصه‌ها دچار تخریب و یا تهدید شود.

وی گفت: نباید رفتار ما به گونه‌ای باشد که هر زمان به طبیعت مراجعه می‌کنیم با توجه به تخریب‌های گذشته به دنبال محیط جدیدی باشیم بلکه شایسته است بعد از بهره‌برداری درست و اصولی از عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های خدادادی در صیانت از گونه‌های گیاهی و جانوری، به پاکسازی احتمالی مناطق تخریب شده بپردازیم و نگذاریم رفتار ما اسباب آزار و اذیت گونه‌های مختلف را سبب شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول