اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

افزایش اکیپ‌های گشت منابع طبیعی زنجان در 13 فروردین

خبرگزاری فارس: جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افزایش اکیپ‌های گشت جلوگیری از هرگونه تعرض به منابع طبیعی در استان زنجان در 13 فروردین خبر داد.

افزایش اکیپ‌های گشت منابع طبیعی زنجان در 13 فروردین

فضل‌الله دوست محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 16 فروردین ماه سال جاری گشت‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به طور مداوم در شهرستان‌های مختلف در راستای جلوگیری از هرگونه تعرض به منابع طبیعی حضور دارند.

وی با بیان اینکه گشت‌های منابع طبیعی در قالب دو اکیپ گشت در شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند افزود: در شهرستان‌های تابعه نیز یک گشت موتوری و یک گشت خودرویی برای جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی در آماده‌باش هستند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به حضور گشت‌های موتوری و خودرویی در شهرستان‌های طارم و ابهر ادامه داد: این گشت‌ها در سایر شهرستان‌ها به صورت خودرویی هستند.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان می‌توانند با شماره 120 یگان حفاظت تماس حاصل کرده و مشکلات منابع طبیعی را مطرح کنند افزود: به گزارشات مردمی از سوی یگان حفاظت رسیدگی می‌شود.

دوست محمدی با اشاره به اینکه در صورت تعرض به اراضی دولتی پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع می‌شود یادآور شد: کمی آگاهی مردم در زمینه اراضی دولتی در برخی موارد منجر به تصرف این اراضی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی استان زنجان در 13 فروردین آماده‌باش هستند افزود: اکیپ‌های گشت یگان حفاظت منابع طبیعی استان در راستای جلوگیری از هرگونه تعرض به منابع طبیعی در این روز افزایش می‌یابد.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه با آغاز طرح گشت‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی از 28 اسفند ماه سال گذشته مشکلی در راستای تعرض به منابع طبیعی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ماهنشان وجود نداشته است افزود: به دلیل بارش برف و باران در روزهای آخر سال گذشته و آماده نبودن زمین‌ها برای شخم تعرض به این عرصه‌ها کمتر است.

وی با اشاره به جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه روستا در شهرستان طارم خبر داد و گفت: در زنجانرود نیز از شخم زدن زمین‌های منابع طبیعی در این مدت جلوگیری شده است.

دوست محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فصل بهار و به تبع آن آغاز فصل شخم تصریح کرد: به رانندگان تراکتورها و کشاورزان توصیه می‌شود قبل از اقدام به شخم زدن زمین از وضعیت مالکیت زمین مورد نظر اطلاع داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارشناسان یگان حفاظت به صورت 24 ساعته آماده اطلاع‌رسانی به مردم هستند تصریح کرد: ضروری است کشاورزان قبل از اقدام به شخم زدن زمین که نسبت به عرصه‌های ملی آشنایی کامل ندارند با کارشناسان اداره کل مشورت نمایند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل ناآگاهی از وضعیت زمین نسبت به شخم زدن اقدام می‌کنند یادآور شد: از وضعیت ملکی زمین کشاورزان باید اطلاع کافی داشته باشند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول