اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در بوشهر

بوشهر دیار دلیران/ تقابل صنعت و طبیعت در جنوب ایران

خبرگزاری فارس: استان بوشهر هر ساله میزبان میلیون‌ها مسافر نوروزی است و تقابل صنعت طبیعی در دیار دلیران در نوروز دیدنی است.

بوشهر دیار دلیران/ تقابل صنعت و طبیعت در جنوب ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر امسال هم همچون سال‌های گذشته تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در بوشهر صورت گرفته و دیار دلیران تنگستان، شهیدان مهدوی، ماهینی،‌ عاشوری و ... در انتظار حضور مسافران نوروزی است.

ساماندهی مناطق دیدنی، احداث کمپ‌های نوروزی، نظافت شهرها، تدارک میزبانی از مسافران نوروزی، فراهم کردن شرایط لازم برای تامین امنیت مسافران نوروزی، راه‌اندازی تورهای گشت دریایی و ... بخشی از اقدامات صورت گرفته برای میزبانی از مسافران نوروزی است.

وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله عسلویه، جم، دیلم، کنگان و وجود نیروگاه اتمی در بوشهر در کنار جاذبه‌های طبیعی، موقعیت خوبی را برای بوشهر به منظور جذب گردشگر فراهم کرده است.

 

* راه‌اندازی تورهای گردشگری دریایی و صنعتی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: با تعامل صورت گرفته با مدیران پارس جنوبی زمینه لازم برای تورهای گردشگری صنعتی انجام شده و مسافران نوروزی می‌توانند از تاسیسات عظیم نفت و گاز عسلویه دیدن کنند.

احمد دشتی بیان کرد: بازدید مسافران نوروزی از نیروگاه اتمی و جزیره خارگ نیز از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای مسافران نوروزی است.

وی اظهار داشت: امسال برنامه‌های روز بوشهر با ویژه برنامه‌های نوروز پیوند خورده و اماکن و غرفه‌های نمایشگاه روز بوشهر در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم.

این مقام مسئول گفت: یک میلیون بروشور، کتابچه، نقشه و ... از 25 اسفندماه در ورودی‌های شهرستان‌های استان بوشهر بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

دشتی اضافه کرد: با کمک بخش خصوصی نمایشگاه‌هایی در ورودی شهرهای استان بوشهر شامل محصولات صنایع دستی، محصولات خرما و صدف دریایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی جشنواره‌های فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره شب‌های خلیج فارس در دلوار را از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در ایام عید امسال در استان بوشهر ذکر کرد.

 

 

* 2400 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر از آماده شدن 2 هزار و 400 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

خلیل رضایی افزود: با توجه به حجم حضور مسافران نوروزی در بوشهر، گناوه و دیلم بیشتر کلاس‌ها در این شهرستان‌ها ساماندهی شده است.

وی گفت: یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی به منظور تامین تجهیزات لازم به مدارس اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همچنین با دستگاه‌های امنیتی، شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعیت هلال احمر و استانداری بوشهر نیز هماهنگی‌های ویژه صورت گرفته است.

 

* محدودیت‌های ترافیکی استان بوشهر در نوروز 91

فرمانده پلیس راه استان بوشهر نیز به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: برای ضریب ایمنی ترافیک، دو محدودیت ترافیکی داریم که مرحله اول از ساعت هفت صبح روز 27 اسفند ماه تا پایان روز چهارم فروردین ماه تردد کمپرسی‌ها و کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی و مرحله دوم از دهم فروردین ماه تا پایان روز چهاردهم تردد انواع تریلی و کامیون در جاده‌های برون شهری ممنوع است.

قدرت‌الله کشکولی ادامه داد: در زمان اجرای طرح ترافیکی نوروزی تردد انواع موتورسیکلت در جاده‌های برون شهری و بزرگراه‌های اصلی ممنوع است.

کشکولی گفت: طرح تست سلامت رانندگان عمومی در طول اجرای طرح ترافیکی نوروزی انجام می‌شود و در محورهای پرتردد تعدادی چادر حامیان سفرهای ایمن در نظر گرفته شده تا رانندگان پس از رفع خستگی ادامه مسیر دهند.

وی بیان کرد: در این چادرها بسته‌های آموزشی، تراکت، بروشور و دیگر اقلام فرهنگی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

 

 

* دیدنی‌های استان بوشهر

استان بوشهر با 9 شهرستان و جمعیتی حدود 980 هزار نفر دیدنی‌های زیادی دارد و تقابل صنعت و طبیعی در این استان دیدنی است.

این استان افزون بر جاذبه‌های طبیعی، به سبب دارا بودن پیشینه تاریخی و سابقه کهن فرهنگی دارای اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی با ارزشی است که از قابلیت‌های تاریخی و معماری این منطقه حکایت دارند.

استان بوشهر از مهم‌ترین مناطق جنوبی ایران است که بیشتر شهرستان‌های آن از بناهای دیدنی و مکان‌های تاریخی برخوردارند، بناهای‌ تاریخی‌ و‌ معماری استان بوشهر؛ شامل مساجد و مراکز عبادی اسلامی، باغ‌ها و عمارت‌های دیدنی و برج‌ها و قلعه‌های قدیمی می‌شوند.

آثار و بناهای تاریخی منطقه؛ ردپای تاریخی از دوره‌های باستانی ایران، دوره‌های اسلامی و معاصر در بردارند که هر یک به نوبه خود برای گردشگران جذاب و دیدنی است.

 

* بندر سیراف

سیراف (سیراب) یکی از شهرهای قدیمی استان بوشهر ایران بوده است. بازمانده‌های آن در نزدیکی بندر طاهری فعلی دیده می‌شود.

سیراف زمانی از بنادر اصلی ایران و خاورمیانه و محل پهلوگیری کشتی‌های بزرگ بود. بازرگانان سیرافی به دوردست‌های آسیا و افریقا سفر دریایی می‌کردند.

 

* قلعه نصوری

قلعه نصوری در بندر طاهری در کرانه خلیج فارس قرار دارد، این قلعه در خاور استان بوشهر و در 2 هزار و 500 کیلومتری آن قرار گرفته است، قلعه نصوری به «قلعه شیخ» مشهور بوده و متعلق به اوایل قاجاریه است.

 

* عمارت ملک و پارک ساحلی آب شیرین‌کن ‌بوشهر

مجموعه ساختمان‌های عمارت ملک در حدود 100 سال قدمت دارد و در نزدیکی میدان بهمنی شهرستان بوشهر قرار گرفته است.

مساحت زیربنای آن 4 هزار مترمربع بوده و در دوره قاجاریه توسط معماران فرانسوی با مصالح محلی احداث شده و درب و پنجره آن زیر نظر مهندسین فرانسوی ساخته شده است.

عمارت متعلق به یکی از ثروتمندان بوشهر بنام محمد مهدی ملک التجاره بوده است این کاخ توسط متجاوزین انگلیس اشغال شده و به صورت مقر نظامی آن‌ها درآمد.

 

* بنای گور دختر تنگ ارم

گور دختر یعنی دختر گبر یا زرتشتی. بنای  گور دختر که بسیار شبیه به آرامگاه کوروش هخامنشی در پاسارگاد (مشهد مرغاب) است در شرق جاده برازجان- کازرون در منطقه تنگ ارم واقع شده است و قدمت آن به سده ششم قبل از میلاد برمی‌گردد.

موزه رئیسعلی دلواری، آب انبار قوام بوشهر، قلعه خورموج، مدرسه سعادت، کاخ کوروش، کاخ بردک سیاه، قلعه هندی‌ها، موزه مردم‌شناسی بوشهر، عمارت‌های گلشن، امیریه، بافت قدیم بوشهر بخشی دیگر از دیدنی‌های بیشمار استان بوشهر است.

...............................

گزارش: ایمان ندومی

..............................

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول