اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

هزینه بیش‌ از 6 میلیارد ریالی برای اجرای طرح بهسازی روستای فورگ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال 90 از اعتبارات ملی و استانی 6 میلیارد و 670 میلیون ریال برای اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش در روستای فورگ هزینه شده است.

هزینه بیش‌ از 6 میلیارد ریالی برای اجرای طرح بهسازی روستای فورگ

قاسم تنها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: روستای فورگ از توابع درمیان و دارای قدمت تاریخی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این روستا دارای قلعه و بنا‌های تاریخی است می‌تواند به عنوان روستایی برای جذب گردشگر در خراسان جنوبی شناخته شود.

                                   

آغاز اجرای طرح بهسازی روستای فورگ از سال 88

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستای فورگ سال 86 تهیه شده و کار اجرایی آن در سال 88 اجرا شده است.

تنها ادامه داد: تا پایان سال 90 از اعتبارات ملی و استانی 6 میلیارد و 670 میلیون ریال برای اجرای طرح بهسازی بافت‌های باارزش روستای فورگ توسط بنیاد مسکن خراسان جنوبی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در روستای فورگ 206 خانوار از مزیت‌های آن بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: در سال گذشته 700 میلیون ریال برای تکمیل طرح بهسازی روستای فورگ در نظر گرفته شده که برای این کار هزینه می‌شود.

کارهای اجرایی بنیاد مسکن در روستای فورگ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی از اقدامات اجرایی صورت گرفته توسط بنیاد مسکن خراسان جنوبی در روستای فورگ خبر داد و افزود: این اقدامات شامل اجرای نمای کاه‌گل، آجر فرش معابر، سنگ‌فرش معابر، شبکه فاضلاب کوچه‌های فرعی و اصلی، سپتیک، بهسازی ساباط، بازسازی مسجد بلال، احداث سرویس بهداشتی، احداث سردرب ورودی، جداره‌سازی سنگی و آجری و احداث دیوار سنگی است.

تنها در پایان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش علاوه بر اینکه روستاها چهره زیبایی به خود می‌گیرند می‌تواند از تخریب بناهای باارزش و تاریخی جلوگیری کند.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول