اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:

ساخت 330 مسکن محرومان توسط خیران مدرسه‌ساز

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال 90 قرار است 330 واحد برای محرومان توسط بنیاد مسکن و خیران مسکن‌ساز استان ساخته شود.

ساخت 330 مسکن محرومان توسط خیران مدرسه‌ساز
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اصغر آسمانی‌مقدم صبح امروز در گردهمایی خیران مسکن‌ساز خراسان جنوبی که در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد، به تاریخچه تشکیل هیئت امنای حساب 100 امام خمینی (ره) در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 58 با دستور امام خمینی (ره) و در روزهای آغاز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور تاسیس شد.
وی هدف اصلی تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تامین مسکن برای محرومان جامعه عنوان کرد و افزود: در سال‌های اولیه تشکیل بنیاد، مشارکت‌های مردمی بسیار زیاد بود و این کمک‌ها سبب شد که بنیاد بتواند در آن سال‌های ابتدایی برای تعداد زیادی از محرومان مسکن احداث کند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ولی با آغاز جنگ تحمیلی بیشتر کمک‌های مردمی به سوی جبهه‌های جنگ روانه شد و به زبان دیگر حساب 100 امام از این تاریخ به به بعد مظلوم باقی ماند.
آسمانی‌مقدم افزود: در حال حاضر نیز بنیاد مسکن از قبل بخشی از مالیات‌ها، قسمتی از وجوهات و سود بانک‌ها به ساخت مسکن برای محرومان اقدام می‌کند که با توجه به حجم بالای تعداد محرومان در استان این میزان کفایت نمی‌کند و نیاز به همت خیران استان دارد.
وی از تشکیل انجمن خیران مسکن‌ساز کشور در سال 85 خبر داد و گفت: در استان‌ها نیز در سال 86 این مجموعه تشکیل شد تا از طریق این خیران و افراد معتمد کمک‌های مردمی به این سمت و سو جذب شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری انتخابات این انجمن در استان در سال 86 خبر داد و گفت: در این انتخابات هفت نفر به عنوان عضو انتخاب شدند که اقدامات خوبی نیز در این زمان صورت گرفت.
آسمانی‌مقدم به اقدامات این انجمن از سال 86 تا کنون اشاره کرد و افزود: در سال نخست فعالیت این مجموعه 192 واحد مسکونی در شهرستان بیرجند، 20 واحد در شهرستان قاین، 20 واحد در نهبندان و 20 واحد نیز در شهرستان درمیان ساخته و تحویل محرومان شد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز کار ساخت 100 واحد مسکن محرومان در منطقه دهلکوه بیرجند توسط بنگاه خیریه انصارالحسین (ع) در حال ساخت است و جمعا در حال حاضر 300 واحد در قسمت مسکن محرومان توسط خیران در حال ساخت است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول