اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

40 میلیارد تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان خراسان جنوبی پرداخت شد

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: 40 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان زلزله خراسان جنوبی پرداخت شد.

40 میلیارد تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله 15 اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: به 2 هزار واحد مسکونی در 45 روستای خراسان جنوبی بین 10 تا صد درصد خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم بعد از وقوع زلزله تیم‌های شناسایی در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه و درمیان تشکیل شدند و شناسایی انجام شد.

تشکیل پرونده برای 2 هزار واحد آسیب دیده

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات آواربرداری از واحدهای تخریبی این روستاها بعد از 24 ساعت از وقوع زلزله آغاز شد، اذعان داشت: عملیات آواربرداری از واحدهای مسکونی روستاهای زلزله‌زده استان به پایان رسیده است.

حسینی حجم آواربرداری از واحدهای مسکونی تخریب شده را 138 هزار و 500 متر مکعب دانست و افزود: تاکنون برای 2 هزار واحد آسیب دیده در روستاهای زلزله‌زده خراسان جنوبی تشکیل پرونده داده شده است.

وی از معرفی 700 نفر به بانک‌های عامل برای دریافت وام خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 310 نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

561 نفر ساخت مسکن را آغاز کردند

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 561 نفر کار ساخت مسکن را آغاز کرده‌اند، یادآور شد: همچنین تاکنون 270 نفر بتن‌ریزی خود را انجام داده‌اند.

حسینی از اسکلت‌بندی 165 واحد زلزله‌زده تاکنون خبر داد و متذکر شد: همچنین در 102 واحد مسکونی اجرای سقف انجام شده است.

وی با بیان اینکه 139 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده دیوارچینی شده است، اضافه کرد: تاکنون برای 24 نفر نازک‌کاری ساختمان تمام شده و در حال زندگی هستند.

پایان ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده تا آغاز فصل سرما

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی از پرداخت 40 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: به هر نفر از آنها 20 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

حسینی ادامه داد: امید است تا آغاز فصل سرما 2 هزار واحد مسکن روستایی مناطق زلزله‌زده ساخته شود.

وی از وجود 27 دفتر خدمات فنی و مهندسی روستایی در خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این دفاتر مسئولیت طراحی برای روستاییان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/69010/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول