اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 14 دستگاه ماشین‌آلات سنگین به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از اعزام 10 دستگاه کامیون و چهار دستگاه لودر به منظور آواربرداری مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

اعزام 14 دستگاه ماشین‌آلات سنگین به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اعزام ماشین‌آلات سنگین به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی تشکیل شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اصلی ساخت و ساز در کشور و مناطق حادثه‌دیده است.

وی با بیان اینکه عملیات امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی تقریباً به مراحل پایانی رسیده است، تصریح کرد: پس از انجام اقدامات امدادی باید کار آواربرداری و احداث مسکن آغاز شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی و بروز سرمای شدید از آبان‌ماه باید هر چه سریع‌تر کار ساخت و ساز مسکن افراد حادثه‌دیده انجام شود.

آسمانی‌مقدم افزود: خراسان جنوبی نیز برای کمک به هموطنان حادثه‌دیده 10 دستگاه کامیون کمپرسی و چهار دستگاه لودر به منظور آواربرداری از مناطق زلزله‌زده و آسیب‌دیده به آذربایجان شرقی فرستاده است.

وی یادآور شد: این گروه از ماشین‌آلات سنگین از خراسان جنوبی برای نخستین‌بار به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اعزام می‌شوند و حداقل 20 روز به ماموریت خود ادامه می‌دهند؛ در صورت نیاز نیز می‌توانند بیشتر از 20 روز به انجام ماموریت بپردازند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: در ستاد کل بازسازی آذربایجان شرقی جلسه‌ای تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اتخاذ شد و به طور یقین خراسان جنوبی علاوه بر ماشین‌آلات سنگین نیروی متخصص و نیروی‌ انسانی کارگر را به مناطق حادثه‌دیده دیده اعزام می‌کند.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه وسعت و گستردگی منازل تخریب شده در محله‌های زلزله‌زده آذربایجان شرقی آنچنان زیاد نیست که تمامی کشور درگیر آن شوند، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 13 استان به عنوان ستاد معین برای آواربرداری وارد عمل شدند که خراسان جنوبی نیز یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: آمادگی کامل داریم به منظور خدمت‌رسانی و کمک به هموطنان آسیب‌دیده در آذربایجان شرقی ستاد مستقل در آنجا برپا کنیم و نیروی متخصص، نیروی انسانی کارگر، بنا و دیگر نیروهای مورد نیاز را در این ستاد مستقر سازیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: بنیاد مسکن تامین مصالح، تسهیلات و اقدامات آماده‌سازی به منظور ساخت و ساز را عهده‌دار است و مردم نیز در امور احداث واحدهای مسکونی به این نهاد کمک می‌کنند و هر چه کمک‌های مردم بیشتر باشد روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی سریع‌تر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول