اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد

تشکیل 252 پرونده تسهیلات نوسازی مسکن در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از تشکیل 252 پرونده دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در مناطق زلزله‌زده زهان خبر داد.

تشکیل 252 پرونده تسهیلات نوسازی مسکن در مناطق زلزله‌زده

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: دولت نهم و دهم تاکنون اقدامات و تسهیلات خوبی برای مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی به مردم واگذار کرده است.

وی ادامه داد: واحدهایی که بر اساس ضوابط و استانداردهای ساخت و ساز احداث شود در برابر حوادث و بلایای طبیعی مقاوم است و دچار خسارات کمتری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: مردم مناطق زلزله‌زده خراسان‌جنوبی از این حادثه درس بگیرند و با دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی مساکن خود را مقاوم‌سازی و مسکن مقاوم احداث کنند.

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: هم‌اکنون به هر نفر از متقاضیان مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نوسازی مسکن روستایی واگذار می‌شود و مردم زلزله‌زده زهان می‌توانند از این فرصت اسفاده کنند.

وی یادآور شد: بازپرداخت این تسهیلات 15 ساله است و به هر متقاضی ساخت مسکن مقاوم روستایی مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون 252 پرونده دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در مناطق زلزله‌زده زهان تشکیل شده است.

آسمانی‌مقدم اظهار کرد: تاکنون بعد از انجام عملیات آواربرداری هشت مورد پیاده‌سازی نقشه در این منطقه زلزله‌زده انجام شده است که پس از این مرحله مردم می‌توانند کار پی‌‌کنی را به منظور احداث مسکن آغاز کنند.

وی تصریح کرد: هر متقاضی ساخت مسکن که پی‌کنی را آغاز کند این نهاد به منظور سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز به ازای هر واحد مصالح ساختمانی مورد نیاز را در اختیارش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول