اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

34 هزار واحد سهمیه خراسان جنوبی از بهسازی مسکن روستایی

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: سهمیه خراسان جنوبی با احتساب طبس به این استان از بهسازی مسکن روستایی 34 هزار و 100 واحد است.

34 هزار واحد سهمیه خراسان جنوبی از بهسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین حسینی عصر امروز در نشست خبری بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اظهار کرد: بنیاد مسکن روستایی در دو حیطه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق آسیب دیده فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده است، ادامه داد: اجرای این طرح در خراسان جنوبی نیز همراه با سایر مناطق کشور آغاز شده است.

وجود یک درصد جمعیت کشور در خراسان جنوبی

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقرر شد در طول 10 سال 2 میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور ساخته شود، اذعان داشت: به این معنی که در هر سال 200 هزار واحد مسکن روستایی ساخته شود.

حسینی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است، یادآور شد: سهمیه خراسان جنوبی از طرح بهسازی مسکن روستایی در هر سال 2 هزار واحد بوده است.

وی افزود: این سهمیه در 10 سال برای خراسان جنوبی 20 هزار واحد بوده است.

انعقاد قرارداد 33 نفر با بانک‌های عامل

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در طول پنج سال توانست به رکورد 20 هزار واحد برسد، تصریح کرد: از آغاز طرح بهسازی مسکن روستایی تا سال گذشته با احتساب طبس به این استان 34 هزار و 100 واحد سهمیه خراسان جنوبی بوده است.

حسینی با بیان اینکه از این تعداد سهمیه خراسان جنوبی 32 هزار و 91 نفر با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند، متذکر شد: تعداد 30 هزار و 197 نفر نیز قسط نخست خود را دریافت کرده‌اند.

وی از دریافت قسط دوم 27 هزار و 269 نفر خبر داد و اضافه کرد: برای 25 هزار و 730 واحد مسکونی پایان کار صادر شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

قطع تسهیلات برای 4 هزار واحد مسکن روستایی

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 3 هزار و 879 واحد به سبب عدم رعایت مسائل فنی منجر به قطع تسهیلات شده است، گفت: سهمیه بنیاد مسکن خراسان جنوبی در سال گذشته 4 هزار سهمیه بوده است.

حسینی با بیان اینکه از این تعداد 2 هزار و 228 فقره به استان ابلاغ شده است، اذعان داشت: برای 798 نفر تاکنون تشکیل پرونده شده است.

وی از معرفی 725 نفر به بانک‌های عامل تاکنون خبر داد و یادآور شد: تاکنون 219 نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

صدور پایان کار برای 10 واحد مسکونی

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی تعداد واحدهایی که آغاز به کار کرده‌اند را 196 واحد دانست و افزود: برای 10 واحد مسکونی تاکنون پایان کار صادر شده است.

حسینی تسهیلات امسال بنیاد مسکن روستایی خراسان جنوبی را 2 میلیون و 453 هزار و 250 میلیون ریال عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به ازای هر واحد 125 میلیون ریال وام با بهره پنج درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

انتهای پیام/69010/ش‌40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول