اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

واگذاری 4400 قطعه زمین روستایی در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از واگذاری 4 هزار و 470 قطعه زمین در روستاهای شهرستان بیرجند خبر داد.

واگذاری 4400 قطعه زمین روستایی در بیرجند

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیرجند تاکنون 4 هزار و 470 قطعه زمین در 45 روستا را به متقاضیان ساخت ‌و‌ ساز مسکن واگذار کرده است.

*تملک 500 هکتار زمین در روستاهای بیرجند

وی ادامه داد: این نهاد تاکنون به میزان 500 هکتار زمین در 49 روستای شهرستان بیرجند تملک داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون با اولویت روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی در 153 روستای بیرجند انجام شده است، تصریح کرد: برای تهیه طرح هادی در این تعداد روستا مبلغی بالغ بر 872 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

آسمانی‌مقدم از اجرایی شدن طرح هادی در 78 روستای شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: برای آماده‌سازی و اجرای طرح هادی در این تعداد روستاها اعتباری در حدود 12 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فضای سبز در هشت روستای این شهرستان اجرا شده است ادامه داد: در راستای اجرایی شدن فضاهای سبز در این روستاها مبلغ 160 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: تاکنون 9 هزار و 544 جلد سند مالکیت روستایی برای متقاضیان در 79 روستای شهرستان بیرجند صادر شده است که مردم می‌توانند از این اسناد در زمینه‌های مختلف از قبیل وثیقه برای ساخت‌ و‌ ساز مسکن استفاده کنند.

*اجرای سه سیل برگردان در روستاهای بیرجند

آسمانی‌مقدم از ایجاد تعداد سه طرح سیل برگردان در سه روستای بیرجند خبر داد و گفت: برای اجرای این سیل برگردان‌ها مبلغ 48 میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات عواید واگذاری زمین در 13 روستای شهرستان بیرجند کار آماده‌سازی اراضی با اعتبار 303 میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/69003/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول