اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 3 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بهسازی در روستای خور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: برای اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش در روستای خور شهرستان خوسف 2 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار کسب شده است.

اختصاص 3 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بهسازی در روستای خور

قاسم تنها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: طرح بهسازی بافت‌های باارزش در روستاهای خراسان جنوبی در حال اجرا است. 

وی اذعان داشت: روستاهای خراسان جنوبی دارای پیشینه تاریخی فراوان است و با اجرای این طرح در روستاها می‌توان به افزایش جذب گردشگر کمک کرد.

تهیه طرح بهسازی روستای خور در سال 88

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح بهسازی بافت با ارزش در سه روستای خراسان جنوبی اجرا شده و یا در حال اجرا است، تصریح کرد: این سه روستا شامل روستای خور، فورگ و نای‌بندان است.

تنها گفت: روستای خور از توابع شهرستان خوسف است که طرح بهسازی بافت با ارزش در سال 88 در این روستا تهیه شده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در روستای خور در سال 90 شروع شده است و 230 خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

طرح‌های اجرا شده در سال 90

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی از کسب 2 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای خور خبر داد و افزود: این اعتبار در سال 90 به مبلغ یک‌ میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

تنها با اشاره به طرح‌های اجرا شده در سال 90 اضافه کرد: این طرح‌ها شامل اجرای کاه گل، جداره آجری، رخ‌بان، سکو‌های پیرنشین، ناودان آجری، ابزار کچی در نبش دیوارها بوده است.

وی یادآور شد: در سال 91 برای اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش در روستای خور شهرستان خوسف یک ‌میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کوشش برای حفظ آثار تاریخی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه پیمانکار برای اجرای این طرح در روستای خور کارشناسی شده است، تصریح کرد: این اعتبار برای گذاشتن لوله‌های فاضلاب و سنگ‌فرش معابر در نظر گرفته شده است.

تنها خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم این روستا بتوانند از مزایای این طرح استفاده و در نگهداری هر چه بیشتر آثار تاریخی آن کوشش کنند.

انتهای پیام/2248/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول