اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

ایجاد موسسه خیریه امدادگران عاشورا در زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: شعبه موسسه خیریه امدادگران عاشورا در استان زنجان تاسیس می‌شود.

ایجاد موسسه خیریه امدادگران عاشورا در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ‌ظهر امروز در جلسه ارائه خدمت به بیماران نیازمند اظهار داشت: حمایت از بیماران نیازمند یکی از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری و از موضوعات مورد نیاز جامعه بود که در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز حمایت از بیماران نیازمند و ارائه خدمات به آنها به خوبی در جامعه به بار نشسته است، خاطرنشان شد: این اقدام یک حرکت و نهضتی عاشورایی در رسیدگی به امورات درمانی مناطق محروم کشور به شمار می‌رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان که در سال‌های گذشته از نظر درمان بیماران به ویژه در مناطق محروم با نیازمندان زیادی مواجه بود، اضافه کرد: در خیلی از این مناطق با کمک مالی بسیار کم جان بیماران نجات پیدا می‌کرد.

*سلامت مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

وی با اشاره به اینکه در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان شاهد شیوع بیماری‌های بسیار خطرناک و مرگ و میر بودیم، تصریح کرد: در مناطق محروم نارسایی‌ها و برخی مشکلات مالی و کمبودها تحمل می‌شود اما موضوع سلامت افراد از همه مسائل مجزا بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه با سفر مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان و جاری شدن برکات این سفر مشکلات سلامت در این استان به ویژه در مناطق محروم و نیازمند برطرف شد، افزود: توفیقات زیادی در حوزه سلامت این استان به دست آمد.

*تاثیر اقدامات در حوزه سلامت در جامعه

وی با اشاره به اینکه هر گامی در حوزه سلامت برداشته شود، تاثیر آن به وضوح در جامعه دیده خواهد شد، ادامه داد: سفر سردار فتحیان به استان زنجان نیز برکات زیادی دارد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با وجود مجموعه اقداماتی که توسط دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل بهزیستی در استان زنجان ارائه می‌شود، خلاءهایی در حوزه سلامت وجود دارد، یادآور شد: تاسیس موسسه خیریه امدادگران عاشورا در استان بیانگر این خلاء است.

وی با اشاره به اینکه امروز مسائلی وجود دارد که هیچ دستگاهی از عهده حل آن بر نمی‌آید، اضافه کرد: کارهای خوبی در استان صورت گرفته که قابل تحسین است.

*موسسه خیریه متکی به دستگاه‌های دولتی نباشد

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه موسسه خیریه امدادگران عاشورا نباید متکی به دستگاه‌های دولتی باشد، خاطرنشان کرد: این مجموعه ترکیبی از مسئولان، خیران و متخصصان است.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه امدادگران عاشورا متوسلین به فاطمه زهرا (س) از طریق سه سطح مشخص می‌شود، تصریح کرد: این سطوح شامل هیئت مدیره، هیئت امنا و اعضا می‌شود.

*ارائه خدمات به بیماران نیازمند در موسسه خیریه زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه اقدامات مورد نظر در موسسه خیریه امدادگران عاشورای استان زنجان باید در دو بخش دنبال شود، اذعان داشت: کمک‌های درمانی و ارائه کمک‌های مالی در این موسسه در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: پزشکان عضو موسسه خیریه امدادگران عاشورا اقدام به درمان بیماران می‎کنند.

رئوفی‌نژاد همچنین از فعالیت 11 انجمن خیریه در استان زنجان خبر داد و افزود: این موسسات خیریه به بیماران هموفیلی، ام.اس، کلیوی و سرطانی، تالاسمی و دیابتی خدمات ارائه می‌کنند.

در ادامه این جلسه معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه سرطان در استان رشد بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: انجمن‌های زیادی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

محمدرضا معجونی با بیان اینکه موازی‌کاری در اقدامات برخی از انجمن‌های حمایت از بیماران نیازمند در استان زنجان مشاهده می‎شود، ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات بزرگی در استان انجام می‌شود به دلیل متفرقه بودن این اقدامات، به چشم نمی‌آید.

انتهای پیام/73006‌/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول