اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پیمانکار بخش خصوصی صورت می‌گیرد

جمع‌آوری زباله‌های عفونی بیمارستان‌های شهرستان بهار

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: با همکاری پزشکان، ماماها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی زباله‌های عفونی تولیدی این مراکز توسط پیمانکار بخش خصوصی جمع‌آوری می‌شود.

جمع‌آوری زباله‌های عفونی بیمارستان‌های شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، آرش مفرح‌ذات در چهارمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهار ضمن تأکید بر طرح، پیگیری و رفع مشکلات بهداشتی شهرستان در این کارگروه، همکاری بیش از پیش سایر دستگاه‌های مرتبط را در این راستا خواستار شد.

وی اضافه کرد: تأمین سلامت و امنیت غذایی و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در جامعه امری ضروری است و همکاری حداکثری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم را می‌طلبد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار افزود: توجه به مقوله سلامت، بهداشت عمومی جامعه را به همراه دارد و نگاه جامع‌نگر به حوزه بهداشت عمومی، بهبود کیفیت ارائه خدمات بهداشتی در جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی جامعه سالم را در گروی رعایت شاخصه‌های بهداشتی در تمام حوزه‌ها دانست و بر ایجاد تدابیر لازم برای ارتقای شاخصه‌های بهداشتی در جامعه تأکید کرد.

مفرح‌ذات با اشاره به اینکه با همکاری پزشکان، ماماها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی زباله‌های عفونی تولیدی این مراکز توسط پیمانکار بخش خصوصی جمع‌آوری می‌شود، تأکید کرد: در صورتی که برخی از پزشکان و ماماها همکاری لازم در این خصوص را نداشته باشند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهار در این جلسه از شروع طرح تشدید نظارت بازرسی واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای در اسفند ماه امسال تا پانزدهم فروردین سال بعد در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل خبر داد و عنوان کرد: بازرسی از مراکز تهیه، طبخ، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، رستوران‌های بین راهی، محل‌های اقامتی و اسکان مسافران نوروزی توسط بازرسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز در دو نقطه شهرستان طرح استقرار نوروزی فوریتها را خواهیم داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار ابراز داشت: همچنین دو درمانگاه شبانه‌روزی و بیمارستان آیت‌الله بهاری در ایام نوروز آماده خدمات‌رسانی به مسافران و مردم هستند.

وی اضافه کرد: وجود کشتارگاه صنعتی دام و طیور مشکلاتی را در شهرستان به وجود آورده و با توجه به اینکه گوشت قرمز و مرغ چندین شهر استان از این کشتارگاه‌ها تأمین می‌شود باید مدیریت کشتارگاه‌ها با محیط زیست و بهداشت همکاری کنند.

مفرح‌ذات ابراز داشت: گروهی متشکل از ادارات گوناگون به صورت اکیپی از محل‌های مورد نظر بازدید می‌کنند تا استانداردها رعایت شود.

انتهای پیام/2499/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول