اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول شبکه بهداشت دیر خبر داد

راه‎اندازی بسیج اطلاع‌رسانی بیماری در شهرستان دیر

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بسیج اطلاع‎رسانی بیماری به منظور بالا بردن آگاهی افراد در زمینه پیشگیری در شهرستان دیر راه‎اندازی می‎شود.

راه‎اندازی بسیج اطلاع‌رسانی بیماری در شهرستان دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، زهرا دریانورد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج اطلاع‎رسانی بیماری همچنین در تشخیص زود هنگام و مدیریت موثر بیماری بسیار تاثیرگذار است و به همین دلیل در اولویت برنامه‎های آموزشی هفته سلامت شهرستان دیر قرار گرفته است.

وی افزود: هر سال در سالروز تاسیس سازمان جهانی بهداشت یک موضوع بر اساس مشکل جهانی بهداشت انتخاب می‎شود که سیاستگذاران جوامع ملی و بین‌المللی و دیگر ذینفعان با برنامه‎ریزی و انجام مداخلات لازم باید در راستای رفع آن مشکل گام بردارند.

دریانورد با بیان اینکه همزمان با روز جهانی بهداشت برنامه‎های خاصی نیز در ایران انجام می‎شود، گفت: همزمان با روز جهانی بهداشت از هجدهم فروردین ماه به مدت یک هفته برنامه‏های متنوع آموزشی و اطلاع‎رسانی متناسب با شعار سال سازمان جهانی بهداشت اجرا می‎شود.

وی ادامه داد: شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2013 بر بیماری فشار خون بالا تاکید دارد زیرا فشار خون بالا سالانه باعث مرگ هفت و نیم میلیون نفر در جهان می‎شود که در مجموع 12 درصد کل مرگ و میرها است.

کارشناس مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به عوارض ناشی از فشار خون بالا اشاره کرد و گفت: فشار خون بالا خطر ابتلا به حمله قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه‎ها را افزایش می‎دهد و در صورتی که فشار خون بالا کنترل نشود می‎تواند باعث کوری، بی‎نظمی‎های ضربان قلب و نارسایی آن شود.

انتهای پیام/66007/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول