اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

دام زنده وارداتی فاقد بیماری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در دام وارداتی به مرزهای کشورمان تاکنون هیچ بیماری مشترک دام و انسان شناسایی نشده و سلامت آنها مورد تأیید قرار گرفته است.

دام زنده وارداتی فاقد بیماری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل محسن دستور عصر امروز در جریان بازدید از مراحل مختلف کشتارگاه‌های صنعتی اردبیل اظهار داشت: قرار شده است در نقاط مرزی به ویژه استان اردبیل دام وارداتی از کشور ارمنستان بعد از قرنطینه و تأیید نهایی از نظر سلامت، ذبح شده و با هدف کنترل گوشت قرمز کشور وارد بازار مصرف شود.

وی، ضرورت تبدیل کشتارگاه‌های دام و طیور به شرایط صنعتی را ضروری اعلام کرد و ادامه داد:‌ اغلب واردات ما متوجه مناطق مرزی آن هم بیشتر دام زنده است تا بتوانیم به حجم مطالبات و خواسته‌های نیاز مردم و بازار پاسخ دهیم که البته این کار در ماه‌های اخیر به شکل محدود انجام شده است.

دستور به مجهز بودن کشتارگاه صنعتی اردبیل به امکانات مطلوب به عنوان معین در کشتار دام‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: همه این کشتارها با تأییدیه دامپزشکی انجام می‌شود و هیچ‌گونه بیماری در دام‌های زنده مشاهده نشده و در این زمینه موارد خاصی را شاهد نبودیم.

این مسئول از احداث 50 واحد کشتارگاه صنعتی در کشور و تبدیل تمام کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر به همین میزان کشتارگاه صنعتی در کشور فعال است و همچنان شاهد فعالیت 350 واحد کشتارگاه سنتی نیز هستیم که باید روز‌به‌روز دامنه آن کاهش پیدا کند.

وی گفت: اکثر کشتارگاه‌های سنتی در اختیار شهرداری‌ها است که در نظر داریم با همکاری خود شهرداری‌ها، تعداد آن کاهش یافته و به کشتارگاه‌های صنعتی و مکانیزه تبدیل شود.

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع زنبور عسل در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اردبیل را از مناطق مستعد برای پرورش زنبور عسل و تولید این محصول ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت: در کنار راه‌اندازی کانون‌های حمایتی از زنبورداران و همچنین مجموعه‌های تخصصی در حوزه تولید عسل در این استان سعی می‌کنیم، آزمایشگاه مرجع زنبور عسل را در اردبیل راه‌اندازی کنیم تا از این طریق عسل با کیفیت مورد نظارت و مراقبت قرار گرفته و تحویل آحاد جامعه شود.

دستور در مورد واکسیناسیون دام‌های سنگین نیز گفت: سالانه بیش از یک میلیون مورد تست بیماری سل گاوی و همچنین واکسیناسیون سایر بیماری‌های مشترک دام و انسان و همچنین طیور انجام می‌شود که در صورت تشخیص بیماری لاشه موردنظر از چرخه مصرف خارج می‌شود.

وی اذعان داشت: حدود چهار میلیارد تومان بابت غرامت بهای دام‌های مبتلا به سل دامی به صاحبان آن پرداخت شده، چراکه ما تأمین سلامت مردم را مقدم بر همه طرح‌ها و برنامه‌های خود می‌دانیم.

دستور همچنین از اجرای طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد طیور در 31 استان کشور خبر داد و بیان داشت: ‌این طرح در 17 هزار نمونه واحد صنعتی و 33 هزار نمونه طیور بومی با نتایج مثبتی همراه بوده و حتی یک مورد بیماری نیز مشاهده نشده است.

این مسئول از کاهش 30 درصدی کانون‌های بیماری تب برفکی نیز خبر داد و اضافه کرد: واکسیناسیون بیش از 22 میلیون دام سبک و سنگین به همت دامپزشکی انجام شده و ادامه این روند را به سرعت شاهد هستیم.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول