اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی مشکلات بیمارستان‌های مازندران عنوان شد

ناصحی: پرداخت معوقات کارکنان بیمارستان نوشهر تا پایان سال

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پرداخت معوقات کارکنان بیمارستان نوشهر تا پایان سال خبر داد.

ناصحی: پرداخت معوقات کارکنان بیمارستان نوشهر تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، پیش از ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نماینده مردم نوشهر و چالوس، فرماندار و مسئولان بیمارستان‌های نوشهر و چالوس مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار نوشهر در این نشست اظهار کرد: شهرستان نوشهر گردشگرپذیر است و بیمارستان نوشهر به تنهایی توان پاسخگویی به خیل عظیم گردشگران را ندارد.

محمدعلی قمی افزود: همچنین در بخش کجور نیز حضور پزشک در درمانگاه‌های شهر پول و شهر کجور لازم و ضروری است و باعث ایجاد امنیت روانی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز در پیش بنابراین باید نسبت به بیمارستان نوشهر و درمانگاه‌های بخش کجور توجه ویژه صورت گیرد تا آسودگی خاطر بیشتری به‌وجود بیاید.

نماینده مردم نوشهر و چالوس نیز گفت: فاز دوم بیمارستان با کندی پیشرفت مواجه است و جا دارد در این باره تدبیری اندیشیده شود.

قاسم احمدی‌لاشکی گفت: در ایام تعطیلات بخش کجور مملو از جمعیت می‌شود و استقرار پزشک شبانه‌روزی در این بخش ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: کمک استان به بیمارستان‌های نوشهر و چالوس باعث افزایش انگیزه کارکنان و خدمات‌دهی بهتر و بیشتری به مردم می‌شود.

در ادامه رئیس علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه دستمزدها 56 درصد رشد داشته است، گفت: حقوق و کارانه معوقه پنج ماه بیمارستان نوشهر تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.

محمدمهدی ناصحی با اشاره اینکه نوشهر و چالوس بیشترین پزشک جذب پزشک متخصص را داشتند، افزود: مقیم بودن پزشک در بیمارستان و پرداخت فیکس و کارانه شرایط بهتری به خود خواهد دید.

وی عنوان کرد: تلاش کردیم تا ماندگاری پزشکان در روستاها افزایش یابد تا در بخش روستایی نیز روند مطلوب‌تری در خدمات‌دهی داشته باشیم.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و هیئت همراه از بیمارستان چالوس نیز بازدید کردند.

رئیس بیمارستان چالوس در نشست بررسی مشکلات این بیمارستان اظهار کرد: با مشکل کمبود پرسنل مواجه هستیم و تا پایان سال حدود 30 نفر از نیروها اعم بازنشسته ، طرحی و... از این بیمارستان می‌روند و هیچ جایگزینی هم برای آن داریم.

روح‌اله کیا افزود: با کلاردشت رایزنی کردیم و قرار شد از 15 اسفند تا 15 فروردین سه نیرو به ما بدهند اما بعد از این مدت دوباره با همان مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بزرگ‌ترین دغدغه ما تکمیل و تجهیز بیمارستان جدیدالتاسیس فوق تخصصی چالوس است و تا این بیمارستان مجهز نشود نمی‌توان آن را افتتاح کرد و باید امکانات کامل و نیروی متخصص و ماهر آن تامین شود.

قاسم احمدی افزود: جذب نیرو باید به‌صورت بومی شهرستانی انجام شود و هر کسی در شهرستان خودش مشغول به کار شود که این امر دغدغه‌ها کم می‌کند.

وی در ادامه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: ایام تعطیلات نوروز در پیش است و در این بین جاده کندوان با ترافیک شدید مواجه خواهد شد و به همین منظور یک دستگاه آمبولانس جدید به هلال احمر منطقه اختصاص یافت و در ایام تعطیلات نیز در سه نقطه از محور کندوان پایگاه‌های هلال احمر استقرار خواهند یافت.

محمدمهدی ناصحی رئیس علوم پزشکی مازندران نیز اظهار کرد: دغدغه ما نیز بر روی بیمارستان جدید و فوق تخصصی چالوس است و دراین باره مکاتبات زیادی داشتیم اما به نتیجه نرسیدیم ولی امیدوار به آینده هستیم.

رئیس علوم پزشکی مازندران افزود: تجهیز امکانات و اضافه شدن نیروی متخصص و ماهر در بیمارستان جدید چالوس از مهمترین موضوع‌هایی است که به طور جدی پیگیر آن هستیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که بیمارستان جدید فوق تخصصی چالوس به‌طور کامل تجهیز نشود، افتتاح آن بی‌فایده است.

انتهای پیام/86019/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول