اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی:

فرآیند حاکمیت بالینی باید انتظارات بیمار را رفع کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فرآیند حاکمیت بالینی باید برطرف کننده انتظارات بیمار از یک بیمارستان باشد.

فرآیند حاکمیت بالینی باید انتظارات بیمار را رفع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کورش ساکی جمعه شب در مراسم جشن انتخاب بیمارستان عارفیان ارومیه به عنوان بیمارستان برتر در عرصه حاکمیت بالینی کشور، اظهار داشت: حاکمیت بالینی یکی از مهم‌ترین مباحث پزشکی است که در دنیای امروزی اهمیت بسیاری برای مسئولان عرصه سلامت دارد.

وی افزود: هرگونه کم‌کاری و تخلف انسان قابل جبران است اما هر نوع اشتباه حتی به صورت سهوی در زمینه جان انسان می‌تواند اثرات بسیار تلخی بر جای گذارد و به همین دلیل باید توجه بیش‌تری به بحث حاکمیت بالینی بیمار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و کم‌توجهی بیمار به اصول مراقبت از خود می‌تواند نتایج جراحی‌های موفقیت‌آمیز را به کلی تغییر داده و به این ترتیب زمینه مناسب برای نتیجه‌های منفی از اقدامات پزشکان فراهم شود به همین دلیل باید تدابیر لازم برای حفظ جان بیمار از هرگونه آسیب توسط مسئولان و پزشکان مرتبط اتخاذ شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم آشناسازی کادر بیمارستانی با اصول حاکمیت بالینی، ابراز داشت: کسب رتبه برتر در بخش حاکمیت بالینی توسط دو بیمارستان استان نشان از قدرت بالای پزشکان دارد و این امر باید در سایر بیمارستان‌ها نیز جدی گرفته شود تا تعداد بیمارستان‌های موفق در این عرصه بالاتر رود.

ساکی ادامه داد: جامعه پزشکی آذربایجان غربی قدردان تمام زحمات نیروی زمینی سپاه در بخش‌های مختلف است و کسب رتبه برتر توسط بیمارستان عارفیان ارومیه که زیر مجموعه‌ای از مرکز بهداری شمال غرب این نیرو است، جای تقدیر فراوان دارد.

وی گفت: باید در آینده شاهد تلاش بیشتر از سوی مسئولان بیمارستان‌ها و به ویژه پزشکان باشیم تا نام استان در بخش‌های مختلف پزشکی و علمی آوازه داشته باشد.

انتهای پیام/61003/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول