اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بهداشت دامپزشکی:

استراتژی مبارزه با بیماری‌ها بازنگری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: استراتژی مبارزه و کنترل بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک باید مورد بازنگری قرار گیرد.

استراتژی مبارزه با بیماری‌ها بازنگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان عبدالامیر رضایی در جلسه توجیهی آموزشی طرح هدفمندسازی واکسیناسیون شاربن در کرمان اظهار داشت: استراتژی مبارزه و کنترل بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارتقای خدمات دامپزشکی در بحث مبارزه و کنترل بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام از اهداف بازنگری در این استراتژی است، افزود: اجرای طرح هدفمندسازی برای برخی واکسن‌های دیگر دامی در دست بررسی است.

رضایی بیان داشت: آموزش جامعه هدف و همکاری با سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها از جمله بهداشت و محیط زیست در اجرای این طرح‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیژن دهقانی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این جلسه پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را یکی از حساس‌ترین وظایف دامپزشکی دانست و اظهار داشت: واکسیناسیون دام یکی از روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام است.

وی افزود: واکسیناسیون علیه بیماری‌ها باید بر اساس دستورالعمل‌ها صورت پذیرد و با اجرای طرح هدفمندسازی واکسیناسیون شاربن «سیاه زخم» در واقع سعی در صرف هزینه و انجام اقدامات لازم در زمان و مکان مناسب و حذف واکسیناسیون بدون توجیه علمی است.

دهقانی تصریح کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی چنان‌چه به مدت سه سال وقوع شاربن «سیاه زخم» در جمعیت دامی و انسانی گزارش نشود، می‌توان آن منطقه را کنترل شده و عاری از بیماری اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: حذف هزینه‌های واکسیناسیون غیر ضروری و غیرهدفمند و هدایت این هزینه‌ها به سمت پایش هوشمند بیماری شاربن از اهداف این طرح است.

رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان هم در این نشست اظهار داشت: طرح هدفمندسازی واکسیناسیون شاربن از ابتدای سال در تعدادی از استان‌های کشور با هدف قطع واکسیناسیون غیر ضروری و حرکت به سمت مبارزه و کنترل بیماری به صورت کانونی در حال اجرا است.

صدیقه کاظمی‌نیا با اشاره به اینکه استان کرمان از ابتدای سال این طرح را در 9 شهرستان به اجرا گذاشته است، افزود: در این شهرستان‌ها مبارزه و کنترل بیماری شاربن به صورت مراقبت و پایش صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول