اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

ضریب اشغال تخت بیمارستانی در اردبیل 75 درصد است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در استان اردبیل 75 درصد است.

ضریب اشغال تخت بیمارستانی در اردبیل 75 درصد است

فرهاد پورفرضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تعداد تخت‌های بیمارستانی مراکز دولتی و بخش خصوص در اردبیل یک هزار و 500 تخت است که این تخت‌ها جوابگوی نیاز مراجعه‌کنندگان است، به طوری که ضریب اشغال تخت بیمارستانی در اردبیل 75 درصد می‌باشد.

این مسئول در ادامه از فعالیت 35 پزشک فوق تخصص و 200 پزشک متخصص در اردبیل خبر داد.

وی بیان داشت: امسال سعی کردیم 46 نفر نیروی متخصص و فوق تخصص را نیز جذب کنیم که این علاوه بر استخدام نیروها در قالب هیئت علمی مراکز دانشگاهی ما بوده که زمینه یک تحول اساسی را در حوزه پزشکی فراهم آورده است.

قائم مقام وزیر بهداشت از راه‌اندازی بخش ویژه برای جوابگویی به بیماران اتباع آذری خبر داد و گفت: در سه سال اخیر 130 تخت بیمارستانی بدون اینکه فضایی افزایش یابد به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل افزوده شده و هم‌اکنون 25 درصد تخت‌های بیمارستانی در این استان خالی به نظر می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه ما باید فرصت پیش آمده را قدر دانسته و با جلوگیری از برخی اقدامات سودجویانه این فرصت پیش آمده را به تهدید تبدیل نکنیم، افزود: عده‌ای با فرصت‌طلبی و سودجویی سعی می‌کنند بیماران کشور آذربایجان را به پزشکان خاص ارجاع داده و از این طریق سودجویی کنند که ما با استقرار شرکت تعاونی در گمرک بیله‌سوار سعی کردیم جلوی این امر را بگیریم.

وی ادامه داد: با استقرار یک نفر در گمرک بیله‌سوار از خرید و حمل داروهای مازاد و بدون نسخه جلوگیری شده تا قاچاقی را در این زمینه شاهد نباشیم.

پورفرضی خاطرنشان کرد: به پزشکان اعلام شده که برای یک ماه برای اتباع آذری دارو تجویز کنند تا مبادا در این زمینه با مشکل خاص روبرو باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان اظهار داشت: قرار است برای هماهنگی سه استان آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل سیاست واحدی در مراجعه بیماران اتباع آذری اتخاذ شود تا جلوی برخی سودجویی‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/62003/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول