اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر کشور

بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کرمان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کرمان با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کرمان در آیینی با حضور وزیر کشور، استاندار و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

مسئول پایگاه امدادی پشتیبانی منطقه جنوب شرق در کرمان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بیمارستان شامل اتاق عمل، آی‌سی‌یو، بخش عفونی، بخش بستری زنان و مردان و رادیولوژی است.

کیوان علیزاده وسعت این بیمارستان را 400 متر مربع ذکر کرد و افزود: بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کرمان از 11 کانکس تشکیل شده است و در مدت 24 ساعت در منطقه آسیب‌دیده برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: این بیمارستان دارای ژنراتور و هواساز است و نصب و پشتیبانی آن توسط جمعیت هلال احمر و تامین تیم پزشکی هم توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

علیزاده گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد بحران وزارت کشور برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کرمان هزینه شده است.

وی کرمان را استان معین برای استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ذکر کرد و ابراز داشت: بیمارستان صحرایی در 9 استان دیگر کشور ایجاد شده است.

علیزاده همچنین به توضیح در مورد پایگاه امدادی پشتیبانی منطقه جنوب شرق در کرمان پرداخت و افزود: این پایگاه در زمینی به مساحت پنج هکتار احداث شده است.

وی بیان داشت: پایگاه امدادی پشتیبانی منطقه جنوب شرق در کرمان دارای فضای انبار به مساحت 8 هزار متر مربع است.

علیزاده سردخانه 50 تنی و آشیانه استاندارد برای هلی‌کوپتر را از دیگر امکانات پایگاه امدادی پشتیبانی منطقه جنوب شرق در کرمان ذکر کرد و اذعان داشت: این پایگاه دارای 75 دستگاه خودروی امدادی سبک و سنگین است.

وی با بیان اینکه از 45 نیروی مورد نیاز فقط 18 نفر در این پایگاه مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: در مجاورت این پایگاه مرکز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات در حال ساخت است.

به گزارش فارس، وزیر کشور روز گذشته از تعدادی از طرح‌های عمران شهری کرمان از جمله قلعه دختر و قلعه اردشیر، تقاطع‌های غیرهمسطح و پایانه مسافربری زمینی بازدید به عمل آورد.

مصطفی محمدنجار همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید بیعت کرد.

انتهای پیام/80019/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول