اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تفریحی بیرجند توجیه اقتصادی ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تفریحی بیرجند توجیه اقتصادی ندارد.

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تفریحی بیرجند توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده‌نداف ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با با نشاط اجتماعی حاکم بر شهر بیرجند اظهار کرد: در ادبیات و فرهنگ مردم خراسان جنوبی خمیرمایه شاد بودن و طنز وجود دارد و شادی را می‌توان در آداب و رسوم، سنت‌ها و رفتارهای مردم دید.

وی با بیان دلایلی که مردم بیرجند را فعالیت‌های نشاط آور دور کرده است، ‌افزود: ضعف بنیه اقتصادی مردم که خشکسالی‌های چندساله اخیر نیز بر شدت آن افزوده سبب شده تا مردم فقط سرگرم نیازهای اساسی روزانه خود باشند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: از آنجایی که 30 درصد افراد جامعه بیرجند زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند بنابراین نمی‌توانند درآمدی را صرف برنامه‌های تفریحی کنند، پس سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تفریحی بیرجند توجیه اقتصادی ندارد.

قاسم‌زاده‌نداف اضافه کرد: چون مردم بنیه اقتصادی ندارند سرمایه‌گذاری در ارتباط با زیرساخت‌های امکان تفریحی و نشاط‌آور از قبیل سینما و شهربازی در این شهر توجیه اقتصادی ندارد.

وی ابراز داشت: بیرجند شهری به شدت سنتی است که این سنتی بودن بار منفی ندارد، اما جوامع سنتی معمولا نسبت به تغییر عکس‌العمل نشان می‌دهند و اگر آن را مخالف ندانند، ‌لازم و ضروری نیز نمی‌دانند.

فرماندار بیرجند در ارتباط با برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها در بیرجند گفت: نشاط اجتماعی را نباید برابر با برگزاری کنسرت‌های خارج از عرف بدانیم چرا که ظرفیت فرهنگ و شریعت اسلام بالا بوده و از حرکت در مسیر گناه و مسائل شبهه‌ناک بدور است.

* اقتصاد زمینه‌ای برای رفع مشکلات فرهنگی است

قاسم‌زاده‌نداف ضعف بنیه اقتصادی مردم استان را مهم‌ترین عامل در عدم وجود نشاط اجتماعی دانست و تصریح کرد: اقتصاد زیربنا نیست اما زمینه رفع مشکلات فرهنگی را فراهم می‌کند.

وی گفت: مسئولان باید به صورت جدی رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد ثروت را مورد توجه قرار دهند چرا که در صورت عدم توجه،‌ مشکلات فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه مدیران باید جهانی و ملی تفکر و منطقه‌ای عمل کنند، متذکر شد: اگر هر برنامه نشاط‌آور در چارچوب خود اجرا شود حمایت خواهد شد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مسئولان استان همچنان نسبت به کمال اجتماعی و شاد زیستن مردم متعهد هستند چراکه از سفارشات بزرگان دین مبین اسلام است.

انتهای پیام/69005/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول