اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای برخورد با حاشیه‌نشینی شهر بیرجند

1300 خانواده برای دریافت زمین به فرمانداری بیرجند مراجعه کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: در راستای برخورد با حاشیه نشینی شهر بیرجند حدود یک‌هزار و 320 خانواده برای دریافت زمین به فرمانداری بیرجند مراجعه کرده‌اند.

1300 خانواده برای دریافت زمین به فرمانداری بیرجند مراجعه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده‌نداف صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه اکثر حاشیه نشینان اهل بیرجند نیستند، اظهار کرد: در حال حاضر در شهر بیرجند با رشد بی‌رویه حاشیه‌نشینی مواجه هستیم و اکثر این افراد از گروه‌هایی هستند که متعلق به سایر مناطق کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینان از خدمات شهری برخوردار نمی‌شوند، ادامه داد: برخی از منازل ساخته شده در حاشیه شهر خارج از محدوده طرح‌ هادی روستاهای اطراف بوده و در زمین‌هایی با کاربری زراعی ساخته شده‌اند.

فرماندار بیرجند اضافه کرد: از مولفه‌های مهم حاشیه‌نشینی خشکسالی، مهاجرت برای کسب اشتغال و مشکلات اقتصادی است که باید بیشتر به این موضوع توجه شود.

قاسم‌زاده‌نداف با بیان اینکه این منازل و واحدهای ساخته شده در حاشیه شهر فاقد استحکام است، افزود: در مطالعات زمین‌شناسی و آزمایش خاک مشخص شده که این اراضی به شدت ناپایدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه 800 هکتار از اراضی حاشیه شهر که جمعیت در آنجا زندگی می‌کردند باید ساماندهی شود، تصریح کرد: 184 هکتار از اراضی حاشیه شهر به طرح هادی روستاهای اطراف شهر اضافه شد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 320 خانواده به فرمانداری برای دریافت زمین مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد 870 خانواده طراحی زمین آنها به اتمام رسیده و در حال واگذاری زمین به آنها هستیم.

این مسئول ادامه داد: بیرجند از معدود مراکز استانی در کشور بوده که پدیده حاشیه‌نشینی به صفر نزدیک شده و این تلاش مسئولان امر در برخورد با حاشیه نشینان بوده است.

قاسم‌زاده‌نداف در ارتباط با اراضی بیدخت، رحیم‌آباد و اکبریه که ساکنان این مکان‌ها با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند، تصریح کرد: فرمانداری بیرجند برای رفع مشکل این اهالی با توجه به ضوابط قانونی اعلام آمادگی می‌کند.

فرماندار بیرجند به مشکلات متعدد ساکنان بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده در بافت‌های فرسوده بیرجند یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان است.

وی با بیان اینکه عدم وجود نقدینگی و عدم توافق برخی از ساکنان برای فروش خانه‌ها از مشکلات مهم بافت فرسوده بیرجند است، ادامه داد: تخریب‌های ناقص از طرف شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان‌جنوبی یکی از مشکلات بزرگ طرح بافت فرسوده فرزان بیرجند است.

این مسئول یادآور شد: همیشه نباید مردم فقط نقاط ضعف و بد قضیه را ببینند بلکه باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

فرماندار بیرجند به تملک جزیره‌ای شرکت عمران و مسکن سازان استان در بافت فرسوده اشاره کرد و متذکر شد: باید مردم و مسئولان امر نسبت به نوسازی بافت فرسوده توجه بیشتری داشته و فقط با همکاری مردم و مسئولان این طرح اجرایی می شود.

قاسم‌زاده‌نداف در پایان از الحاق روستای دهلکوه به شهر بیرجند خبر داد و اذعان داشت: روستای دهلکوه و مسکن مهر اطراف آن حدود 180 هکتار است که اوایل سال، طرح الحاق دهلکوه به شهر بیرجند مصوب شده است.

انتهای پیام/69005/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول