اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

کمبود کالا در خراسان‌جنوبی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود کالایی در سطح خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند مشاهده نمی‌شود.

کمبود کالا در خراسان‌جنوبی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده‌نداف ظهر امروز در نخستین کمیسیون تنظیم بازار شهرستان بیرجند اظهار کرد: هم‌اکنون رفاه و آسایش مردم در این است که نظارت بر روی کالاها به صورت دائمی و مستمر باشد.

وی به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن اشاره کرد و افزود: با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان استان و تعهد و دیانت مردم و بازاریان، این استان در راستای تحریم‌ها با کمترین مشکل مواجه بود.

*پیش‌ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز مردم تا پایان سال

فرماندار بیرجند از پیش‌ذخیره‌سازی اقلام و مایحتاج مورد نیاز مردم تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا از مردم تقاضا می‌شود با خرید بیش از اندازه اقلام غذایی زمینه افزایش قیمت‌ها و بر هم زدن تعادل بازار را فراهم نکنند.

قاسم‌زاده‌نداف ادامه داد: این استان کمترین تخلفات در حوزه تنظیم بازار، توزیع مواد غذایی و تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم را داشته است.

وی، مشکل اصلی این استان را افزایش قیمت‌ها دانست و اظهار کرد: این امر نیز ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی است و مربوط به استان ما تنها نمی‌شود.

*ورود دام سبک در این فصل سال توجیه اقتصادی ندارد

فرماندار بیرجند با اشاره به ورود دام زنده یادآور شد: در حال حاضر فصل ورود دام سنگین از مرزهای شرقی است و ورود دام سبک توجیه اقتصادی ندارد.

قاسم زاده‌نداف با بیان اینکه گوساله، گاو و شتر به عنوان دام سنگین می‌تواند از مرزهای شرقی وارد استان شود، تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات دامداران باید زمان قرنطینه دام تا کشتارگاه به حداقل برسد.

وی قیمت مصوب گوشت قرمز در این استان را 18 هزار تومان عنوان کرد و افزود: برای رفع مشکلات دامداران و داشتن توجیه اقتصادی برای پرواربندی گوشت باید قیمت‌های این استان به سایر استان‌ها نزدیک شود.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول