اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند خبر داد

حمایت بهزیستی و کمیته امداد از یک‌میلیون زن سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: حدود یک‌میلیون و 200 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

حمایت بهزیستی و کمیته امداد از یک‌میلیون زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،‌ سید محمدزمان ابطحی عصر امروز در جمع مسئولان اجرایی شهرستان بیرجند اظهار کرد: از حدود 2 میلیون و 500 هزار خانوار با سرپرست زن کشور تنها حدود یک‌میلیون و 200 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار مورد حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود یک‌میلیون و 50 هزار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 174 هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تصریح کرد: به عبارت دیگر حدود 48 درصد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش و حمایت مالی هستند و 14 درصد شاغل یا بازنشسته و وظیفه‌بگیر اداری هستند ولی حدود 38 درصد آنها خانه‌دار بوده و منبع درآمدی نداشته و نیازمند حمایت مالی هستند.

ابطحی افزود: برای سر و سامان دادن به وضعیت زنان سرپرست خانوار علاوه بر آنکه لازم است تعدد مراکز تصمیم‌گیری مهار شود و از انجام فعالیت‌های موازی نهادهایی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی خودداری شود نیز کمک اصلی باید در چارچوب توانمندسازی آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: فرایند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در چارچوب مباحث توسعه اجتماعی از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند، یکی از راه‌های مهم در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را سوق دادن کمک‌ها به آنها از سازمان‌های حمایتی به خدمات بیمه‌ای و اجتماعی عنوان کرد.

ابطحی گفت: اجرای طرح بیمه اجتماعی این زنان علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی آنان نیز در اداره زندگی می‌تواند به عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آنها در شرایط سخت و دوران کهولت و از کارافتادگی محسوب شود.

انتهای پیام/690013/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول